Ga naar inhoud

Plotselinge verzwakking


ZarraWolf

Aanbevolen berichten

Mijn 9 jarige mannetjes konijn (Gizmo) viel een paar uur geleden ineens om, hij trappelde een beetje, en kan nu geen kracht meer zetten op zijn achterpootjes, en ook zijn voorpootjes werken niet helemaal goed. Zijn nek en hoofd beweegt hij nog wel normaal. Ook eet hij nog wel.

Ik ga morgen ochtend naar de dierenarts, maar als er iemand online is die weet wat het is of wat ik kan doen... zou ik het graag al eerder dan morgen weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet anders, de dierenarts is nu niet open. Morgen ochtend om 9 uur kan ik ze pas weer bellen. Als ze de hele nacht open zouden zijn zou ik nu al bij de dierenarts zitten.

Het is denk ik geen beroerte, hij reageert normaal, is duidelijk bij kennis en beweegt niet raar met zijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we hadden pas, toen mijn woestijnrat ernstig gewond was en veel pijn had, de enige dierenarts gebeld die 24-uur per dag beschikbaar is, maar zijn oplossing voor alle problemen bij knaagdieren en konijnen is afmaken, terwijl in alle gevallen de dieren nog prima te redden waren. En zelfs als afmaken de enige oplossing zou zijn, moeten we dan alsnog in de ochtend naar het kliniek komen, want hij komt er niet voor uit zijn bed.

Dus dan kan ik net zo goed wachten, en naar de dierenarts gaan die WEL moeite doet om onze huisdieren te redden.

Maar goed, Gizmo leeft nog... het is hem vannacht gelukt om van het ene hok naar het andere hok te komen... geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen want het is een flink sprong voor een konijn dat niet eens normaal kan gaan staan. Verder lijkt het niet beter of slechter met hem te gaan.

aangepast door ZarraWolf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en de volgende keer redt een dier het misschien niet tot de volgende ochtend. Sowieso vind ik het bizar dat een dierenarts knaagdieren maar gelijk wil laten inslapen. En zelfs als dat de enige optie is, maar een dierenarts die dienst heeft nooit wachten tot de volgende ochtend en zo een diertje langer laten lijden dan nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helemaal mee eens Petra, daarom gaan we ook niet maar naar die dierenarts. Die we nu hebben zijn veel vriendelijker, en ze doen ook voor knagers en konijnen hun best. Maar zijn helaas dus niet 24-uur per dag te berijken.

Gizmo heeft hoogst waarschijnlijk een parasiet (e cuniculi), en hij is redelijk uitgehongerd. Ik moet hem om de paar uur vloeibaar voedsel en water geven, en 1 keer per dag 3 verschillende soorten medicijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij loopt goed, en kan weer van hok naar hok springen.

Maar er is nog 1 probleempje, hij heeft diarree. We stoppen nu met vloeibaar voedsel, hij kan toch zelf weer eten. Is er nog meer wat we voor hem kunnen doen? Lijkt me niet goed voor een dier dat al zo verzwakt is, om dan ook nog een diarree te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .