Ga naar inhoud

ziek konijntje


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb net terug dwangvoer gegeven. Hij heeft toch ongeveer 10ml op. En hij loopt ook terug een beetje rond. Hij likt ook zichzelf terug schoon. Hiervoor liet hij dit doen door mijn ander konijntje.

Ik ga zo meteen even opzoek naar dat wortelhapje. En naar een deken om over het hok te leggen vannacht. Dat had de dierenarts me nog geadviseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmorgen eten ging brengen begon Hypoliet onmiddellijk te eten. Hij heeft al hooi, groenten en brokjes gegeten. Bijna de helft van de tijd dat ik ga kijken zit hij van het hooi te eten. En nu is hij lekker aan het smullen van een wilgentak.

Ik geef hem ook nog wel wat dwangvoer bij. Soms huppelt hij ook al weer door zijn hok en komt zelfs af en toe even in de ren.

Het gaat beter dan ik had durven dromen. Hopelijk houd hij het vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren deed Hypoliet het zo goed dat ik tegen het einde van de avond echt begon te geloven dat hij erdoor kwam en genezen was. Vanmorgen at hij weer wat minder, maar hij at toch nog uit eigen initiatief. Ik heb nog contact gehad met de DA om te zeggen dat de doxoral (antibiotica) morgen op is en ik heb gevraagd of ik dit niet beter nog wat langer zou geven. Maar zij vond 11 dagen genoeg. Als ik merk dat hij verslechtert enkele dagen nadat ik zou stoppen met de antibiotica konden we het desnoods opnieuw opstarten.

Maar vandaag doet hij het weer slechter. Hij zit weer vaker stil in een hoekje. Hij komt zelfs niet meer in de buurt van de wilgentakken. Hij eet nog een beetje zelfstandig, maar ik zie het gewoon weer achteruitgaan. Ik geef dwangvoer en masseer zijn buikje. Maar zijn buikje is volgens mij toch nog echt hard.

Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Ik kan opnieuw naar de DA bellen, maar ik denk dat deze zal zeggen dat ik eraan moet denken om hem in te laten slapen. Maar ik wil hem niet zomaar opgeven. Hem nodeloos laten lijden heeft ook geen zin, dat snap ik wel. Maar soms heeft hij zo'n goeie momenten zoals gisteren, dat ik niet kan geloven dat het hopeloos is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het proberen. Maar ik weet niet of ze het zal doen. Vanmorgen aan de telefoon was ze al zo negatief over mijn vraag over de antibiotica. En vorige keer zei ze dat als het zo snel terug bergaf ging het geen zin meer heeft. Kan je dit misschien ook gewoon bij de apotheek bestellen? Zoniet, dan probeer ik morgenvroeg toch onmiddelijk de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het bij apotheek kan in B...hier kan dat niet... bel ze gewoon eens op zou ik zeggen ...

Als je vervoer moest hebben, raad ik je trouwens aan eens naar het Ganzepad in Wiekevorst te gaan, die zijn echt kundig. Je kan hen eventueel ook een gewoon bellen en hun mening vragen mbt dat inslapen en of ze bij jou in de buurt een kundige DA kennen... zoals Esther al zei...inslapen is voorbarig, mogelijk ontbreekt gewoon de juiste behandeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net terug naar de DA gebeld. Vandaag wou hij opnieuw niet eten en zit hij weer voortdurend in een hoekje. Deze namiddag mag ik langskomen. Ik ga haar dan ook vragen naar protexin. Zou graag naar het adres gaan dat je hierboven vermeld, maar het vervoer is een beetje het probleem.

Als iemand nog tips heeft waar ik de DA nog op kan wijzen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuteld hij nu nog?

Vraga naar primperan om de darmen te stimuleren en een pijnstiller. Konijnen stoppen met eten bij pijn,dus dat is echt noodzakelijk.

Radiografie is eigenlijk ook echt aan te raden, daarop zien ze waar het gas zit,waar de keutels en waar een eventuele obstructie. Enkel met een radiogarfie ga je meer weten

Succes! Ik duim voor jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben dus weer meer dan een uur bij de dierenarts geweest.

Hypoliets buikje was minder hard. De massage werkt:party:

Ze had eerst andere medicatie in spuitjes gedaan (iets zoals buscopan, flagyl en nog iets).

Toen vroeg ik haar naar protexin. Dit kon ze niet onmiddelijk in haar boek vinden.

Ze heeft ook naar Inge Thas gebeld voor overleg. Uiteindelijk is het toch andere medicatie geworden. Ik wou nu echt weten wat het was, dus heeft ze het opgeschreven, namelijk 'Trimethoprim Sulfa'. Omdat mijn andere konijntje de laatste dagen veel rustiger is geworden, maar nog wel goed eet en keutelt, heeft ze besloten ook haar hiermee te behandelen.

Nu krijgen ze dus allebei elke dag een injectie. Dat zou ook beter werken.

Ze worden ook tijdelijk op alleen hooi gezet. Hypoliet krijgt hierbij ook nog dwangvoer.

Ah ja, morgen mag ik bellen en dan zal ze ook zeggen welke probiotica ik het beste kan gebruiken en hoelang ik deze medicatie het beste geef.

Hopelijk slaat dit aan en wordt hij nu echt snel beter!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag nog contact opgenomen met de DA. Zij had ook nog contact gehad met Inge Thas en toch besloten om de medicatie 2 keer per dag te geven.

Vandaag huppelen ze toch al allebei rond.

Ik ben vandaag ook op zoek gegaan naar Protexin, maar het is werkelijk nergens te vinden. Via internet kan ik niet bestellen. De apotheek kan het uit Nederland laten overkomen, maar enkel per 250gram daarbij komen nog hoge verzendkosten en is het er ten vroegste volgende week. Heb ook vele dierenklinieken in de buurt opgebeld, maar nergens is het te krijgen. Volgens de dierenarts kon ik dan zoals Cindy al zei een beetje Yakult geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn allebei een beetje actiever, dus op dat gebied ziet het er redelijk goed uit.

Maar omdat ik Hypoliet geen dwangvoer kan blijven geven, heb ik ze toch terug een beetje groen en hun brokjes gegeven. Nou, Hypoliet eet nog steeds bijna niks. En Eufrasie( mijn ander konijntje) eet ineens ook veel minder. Als ze in hun ren zitten eten ze allebei nog wel gras, maarja dat is natuurlijk niet voldoende.

Gisteren probeerde ik Eufrasie die toch nog wel een beetje eet wat peterselie te geven. Nou, eerst was ze ongeïnteresseerd en toen viel ze het stukje bijna aan. Toen ik nog een stukje gaf, viel ze het echt aan en beet ze per ongeluk in mijn nagel. Niet dat het erg is ofzo, maar ik ben dit gedrag helemaal niet van haar gewend.

Ik krijg straks van de DA nog 26 spuiten om de behandeling nog een week verder te zetten, maar ik weet niet goed of het wel voldoende helpt. Ze zijn levendiger, maar het feit dat ze zo weinig eten, baart me zorgen.

Als het niet betert, denk ik dat ik toch beter eens contact opneem met het Ganzepad. Als ik vervoer vind natuurlijk. Want ik ben nu al 3 Da's en 6 dierenartsenbezoeken verder en ben nog niet helemaal gerust.

Want Hypoliet krijgt al twee weken dwangvoer, ik kan dat toch niet blijven geven. Zijn buikje is wel niet meer zo hard en zijn keutels zien er al beter uit, maar hij eet zo weinig.

Misschien zijn ze echt wel aan de beterhand en maak ik me te snel zorgen. Maar ik weet het niet goed meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .