Ga naar inhoud

bo is ziek


anouk

Aanbevolen berichten

het topic titel zegt het al ,bo is ziek

gister merkte ik dat hij last had van zijn zieke oog ,en dat hij snachts niet de hoevel heid gegeten had als normaal ,dus ben ik hem eens gaan observeren ,wortel en peterselie en hooi at hij echter wel ,dus zo gelaten ,oog schoongemaakt met afgekoeld water en gezalfd ,

vanmorgen had hij wel wat van zijn biks gegeten ,maar ooglid was helemaal rood en geiiriteerd, dus toch maar ff dierenarts gebeld ,gelukkig had dit weekend mijn eigen dierearts dienst ,dus om twee uur vanmiddag kon ik met hem gaan ,

bo had een temp van 40,5 ,zijn oog was geheel geirriteerd ,en hij rochelde wat ,tanden na gekeken ,die waren in orde ,

hij heeft een pijnstiller gehad ,antibiotica 2x per dag en oog zalf en iets om zijn damren re stimulern daar hij maar weinig darminhoud had ,,morgen moet ik bellen hoe het met hem gaat ,en zonodig gaan dwangvoeren .verder liggen er nu drie flessen koud water in zijn hok waar lekker tegen aan ligt om zijn temperatuur te laten dalen ,hij is behoolrijk onder de indruk van dit alles ,laat hem nu ook maar ff tot vanavond als hij de antibiotica moet gaan krijgen ,

ik hoop dat hij snel weer wat opknapt ,ik vroeg haar nog of dit nu alleen van zijn oog komt ,maar ze vermoed dat hij een luchtweginfectie heeft ,en dat ik blij kon zijn dat de buiten temperatuur niet meer zo enorm hoog was ,duimen jullie mee dat hij snel opknapt weer ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanavond weer antibiotica gegeven ,en dat ging eigenlijk vrij goed ,oog zalven ook

verder heeft hij wel een wortel ,wat peterselie en een paar biks gegeten ,nu ligt hij weer lekker in zijn hok ,heb wat fotos gemaakt van hem in zijn nacht hok ,zl ze der morgen ff bij zetten ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen ,mijn vakantie is weer om ,ging ik ff kijken en kwam hij meteen heel nieuwschierig naar me toe ,gelukkig ,mijn vriend geeft hem zijn ab kuur straks voor hij gaat werken ,en bo heeft vanacht weer wat gegeten ,

en als je ziek bent wil je natuurlijk lekker liggen en liggen liggen

DSCF2714.jpg

en toch ff stiekem nieuwschierig zijn ,

DSCF2716.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het idee dat het al wat beter gaat met bo ,is nu vanavond een stuk actiever en rent weer wat rond ,had hem tijm gegeven en peterselie en wortel ,de wortel en p-terselie was zo weg ,maar tijm laat hij liever links liggen hahahahahahaha,wel zie ik hem af en toe aan zijn biks knabbelen ,maar bo is een nacht eter ,dus we zien het morgen vroeg ,ben al blij dat het een stuk beter gaat ,

vrijdag moet hij wel nog ff terug op controle bij de diere arts ,zijn oog is minder rood en niet meer zo dik ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .