Ga naar inhoud

gras eten???


stampertjee

Aanbevolen berichten

Ik geloof dat gras op zich geen kwaad kan, mits het niet langs een weg of op een hondenuitlaatveldje zit en het niet bespoten is... Je moet er dus zeker van zijn dat het gras "schoon" is... En in de gaten houden natuurlijk dat hij/zij niet te diep gaat graven o.i.d., als je geen gegraaf wilt (als het bijv. een grasveld in je tuin is) is het misschien slim om hem/haar van het gras af te houden, want de meeste konijntjes zullen dit denk wel doen...

Maar ik zou toch nog even een reactie afwachten van een grotere expert dan ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, die van mij krijgen regelmatig vers gras uit de tuin van mijn ouders, helemaal biologisch (zonder hondeplasjes en spuitrommel erop) en dat vinden ze heeeerlijk! Hooi is gedroogd gras dus vers is natuurlijk altijd lekkerder...maar met mate opbouwen want als je een nijn ineens op een grasveld zet zal hij zich er suf aan eten en dat is vragen om diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn konijnen loslaat in onze weide dan wacht ik altijd tot het gras droog is. Eens alle ochtenddauw weg is, laat ik ze los. Ze zitten ook nog niet zo lang buiten op het gras maar eten er eigenlijk niet zo veel van. Vanaf vandaag zitten onze geiten ook terug in deze weide. Eens zien hoe ze met elkaar omgaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .