Ga naar inhoud

Wilgentakken


Anouk*

Aanbevolen berichten

Bij mij doen ze er echt veel langer over, na een paar dagen is de schors er pas af. En Speedy heeft er een paar keer wat aan geknabbeld maar die doet er nu niks meer mee. Hoe lang doen ze erbij jou dan over Anouk? ben nieuwsgierig hoor :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb maar een konijntje en die doet er ongeveer 1 hele dag over.

Ze krijgt er een per week om de tanden kort te houden.

En voor dr verjaardag had ik zon hele bal gegeven daar heeft ze toch wel een week over gedaan even spelen dan weer knagen.

Wat geven jullie om te tanden kort te houden?

Groetjes Anouk

aangepast door Anouk*
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
(...) Ik wil ook zo graag takken geven, en toen had ik ze laatst in een dierenwinkel gekocht (diepvries) maar dat is 3x niks, veelste droog, Tijger keek der niet eens naar om (...)

Bekend... Liko hier moet ook eigenlijk niks weten van de Wilgentakjes van de dierenwinkel (diepvies, ditto), we hebben ook een tunneltje van gevlochten wilgentakjes, maar dat vind 'ie ook niks om op te knabbelen.

Enige waar hij echt lol in heeft om op te knabbelen (naast z'n eten) zijn de plinten van de vloer, mijn Special Edition DVDs (no kidding, hij heeft m'n import Se7en al gemarteld, grrr) en de foldertjes (aka het oud-papier). WC rolletjes mag hij ook aan knabbelen, maar dat vind'ie 'daarom' niet leuk. *zucht* ... misschien toch eens zoeken naar een Wilg in de buurt.

Maakt het nog uit wat voor wilg? :P... Knotwilg, treurwilg... ander-soort-wilg (of misschien zijn ze wel allemaal hetzelfde, mijn fauna-kennis is niet bijster goed:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom altijd alleen de naam wilg tegen op de lijstjes, dus ik denk dat het voor je konijn geen verschil maak. ik geef nu treurwilg omdat die boom het meest dichtbij is.

Het verschil tussen die wilgen is bijvoorbeeld wel van belang bij vlechten. (zoals zo'n tunnel of manden.) Dat gaat moeilijk met treur- of knotwilg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .