Ga naar inhoud

Konijntje ziek? Wat te doen?!


RubenK

Aanbevolen berichten

Ik vind't ook erg weinig hoor, als ik al die kilo's hier lees op't forum van al die Nijnen. Maar ik heb ook geen idee wat voor ras (of non-ras :P) het is - dus geen idee hoe groot 'ie moet worden/zijn. Dat in combinatie met het niet weten v/d leeftijd is niet echt handig :P.

Om niet iedereen in het duister te houden - in de fotohoek heb ik een topicje gestart: http://www.bunnybunch.nl/community/fotohoekje/13717-ter-introductie-liko.html

aangepast door RubenK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

caroline ik wist dat het om een jong konijn ging.Woog eerst onder de 400 gram namelijk........En dat ie al erg te licht was en of ondervoed....Bij aankoop.Bij een gegeven dat hier jongen pas weg gaan bij 500 gram en 7 a 8 weken leeftijd.Hangt af van hun gewicht.Zonder ruben en vriendin hun inspanning had ie al overleden geweest als weer een jong konijntje die zomaar dood ging......

Ik verwacht ook niet echt dat het een groot konijntje gaat worden.Dus laat hem maar lekker eten wat ie wil.En zien hoe groot ie gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om voor eens en voor altijd duidelijk te hebben om WAT voor konijntje het gaat, en dat hij weer lekker actief is. Een videootje! Ik heb 'm ook nog eventjes in 't Fotohoekje gezet.... maar eigenlijk mag de video hier ook wel eventjes toch?! ;) Is namelijk niet helemaal off-topic :D (video is iets meer dan 1 uur geleden opgenomen ;))

default.jpg

Liko in Actie

(opent nieuw venster met YouTube)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk filmpje! Inderdaad een leuk idee om het groen in een bal te doen, ga ik ook toepassen!:bounce:

Ik vind het altijd zo schattig om te zien hoe ze in één ruk door hooisprieten wegwerken. Die blik van Liko erbij dan! Te schattig. :yes:

Goed te horen dat het beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super filmpje! Leuke intro ook!

En wat een levendig konijn heb je plots! Volgens mij heeft Liko een sterk karaktertje....zie je op de manier waarop hij met zijn voerbal omgaat :lol: Gaan jullie nog veel plezier mee beleven denk ik...ik zou hem alvast leren wat neen betekend... :lol:

Ben ook erg blij om hem nu zo te zien! Het geeft enorm veel voldoending om je verhaal te lezen, te zien wat jullie beide bereikt hebben met dit diertje mede door de info van BB en Cin die jullie zo goed geholpen heeft. Dan weet ik weer waarom ik zoveel uur per dag op BB zit!

Ik hoop van harte dat Liko bij jullie een lang leven tegemoet gaat, gelukkig zal het sowieso zijn met zo'n baasjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal!!! Maaruhm - d'r is één dingetje wat hij over gehouden heeft aan dit avontuur... hij drinkt niet meer uit de fles... grrr :P... heeft hij altijd wel gedaan, maar nu pertinent niet meer. ..

is er iets dat ik daar nog even aan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens 't een en ander proberen - maar pas als de hittegolf voorbij is - nu mag 'ie van mij nog uit't bakje drinken wat 'ie wil, zeker met deze temperaturen.

Overigens heeft Liko nog een nieuw gedragspatroontje ontwikkeld naast 'actief-zijn', namelijk: Likken! Hij houdt er niet meer mee op als je je hand in de buurt houd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update betreffende Liko. Het gaat prima! Hij rent, raced springt en doet dingen die hij eigenlijk niet mag. Daarnaast heeft hij ook nog eens een flinke attitude ontwikkeld betreffende het oppakken, maar verder is hij liever dan ooit! Dus het gaat prima!

En dan nu even de medische aspecten, op beter: biometrisch - hij is aangekomen!!! Liko is van 390-400gram vorige week aangekomen tot 450gram! Hij eet nu goed, is nu dol op Beaphar Care+, ik denk dat we 'm daar aan houden - is wel duur (10 euro voor 1,5kg), misschien dat we switchen naar Science Selective, dat is zelfs nog iets goedkoper (6,50 voor 1,5kg). Maar goed, dat bekijken we nog wel op termijn.

Groenvoer gaat er ook heel goed in, dat wisten jullie waarschijnlijk al wel een beetje van't filmpje bedenk ik me terwijl ik dit tik. Favoriet is nu nog steeds Witlof, maar ook verse peterselie van de markt vind'ie nu wel lekker(der dan van de supermarkt). Wortelloof gaat'r ook nog wel in, maar Witlof is nr. 1

Drinken doet hij nog steeds uit 'n bakje, want flesje is hij nog steeds geen fan van. Gelukkig drinkt hij nu wel erg goed, het bakje is regelmatig zichtbaar leger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat 'verder-groeien' dat je noemde - dat gaat sneller dan verwacht. Hij lijkt zowaar een beetje dikker geworden te zijn. Voorheen als hij op schoot zat met z'n kopje naar voren was't niet zo zeer een pluisebolletje als nu...

Wat mij er toe brengt - hoeveel mag 'ie eigenlijk eten. Hij is nog jong - ik lees namelijk nog wel eens tegenstrijdige dingen hier.

Hij krijgt Beaphar Care+ Junior brokjes met een beetje gewone biks erdoor, zodat 'ie daar aan gewend blijft. Die verpakking zegt 'tot zes maanden onbeperkt', maar dat lijkt me toch niet helemaal gezond, want Liko hier eet in 'n uur of 4-5 zo z'n hele bakje leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .