Ga naar inhoud

Ziek konijntje


Miss Tigger

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het gaat een stuk beter, hij heeft zo zijn nies aanvallen nog, maar voor de rest eet hij goed drinkt goed eet al zn groen op. Zijn bij de DA geweest hij heeft een injectie gekregen voor de mijt en de DA heeft er een zalfje opgedaan. Hebben meteen maar het andere konijn meegenomen om haar ook te laten controleren zij heeft ook een injectie ter voorkoming van de mijt gekregen. Ze waren beiden de uren nadat we bij de DA geweest zijn heel erg gestresst. Luna is alweer wat bijgetrokken af en toe schrikt ie nog en gaat hij helemaal inmekaar gedoken in het hoekje zitten. En Tijger is nog altijd helemaal para. zij zit bijna de hele dag op haar huisje dat in de kooi staat met de kont helemaal in de hoek geduwd, kruipt helemaal weg als je de kooi openmaakt. Dus zij was er niet zo van gediend dat DA verhaal. Het enige probleem is dat de DA BEIDE konijnen over 10 dagen weer wil zien!!! Dus ik vrees dan een beetje voor de gezondheid van Tijger. Aangezien zij ook niet zo goed eet dus dat houd ik even goed in de gaten!!!

Maar Luna speelt met zijn vriendje (die word letterlijk afgelebbert dat het verrekt) krijgt de hele tijd kusjes en hij rolt met het balletje (zit een belletje in) springt door de kooi dus ja ik denk wel dat hij happy is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna beging een bruine gloed over zich heen te krijgen, lijkt wel alsof hij dalijk bruin grijs word. Zeker over zijn koppie, de rand langs zijn ogen blijft grijs maar dat stukje middenin is toch echt nu bruinig aan het worden heb mijn vriend gevraagd om te kijken hij zag dat ook :O.

Nu met zijn nieuwe ren is hij helemaal happy t maakt sprongetjes in de lucht sprint cker 10 keer het zelfde rondje om iedere dag een andere ronde te maken zowat!!!

Zelfs Tijger is bijgetrokken zij komt nu ook nieuwsgierig kijken en zij is ook blij met haar eigen ren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt beter te gaan met ons mannetje, alleen overdag lijkt het soms net alsof hij het loodje gaat leggen, vanmiddag ook. Ik ben dan ook meestal helemaal verschrokken. Dan gaat hij languit gestrekt liggen reageert eigenlijk bijna niet. en het kopje zie je heeel langzaam gaan liggen oogjes die dan dicht gaan. Hij ademt sowieso al redelijk langzaam (zeker als ik het vergelijk met ons vrouwtje). soms heeft hij ook last van een soort tic?? heel lichtjes knikken met het kopje ??

en elke keer denk ik dan weer van oooh nu is het gedaan!! en dan lijkt het weer wakker te worden na een minuut of 5 rekt het zich uit gaapt het en gaat zich zitten wassen of wat eten of drinken??

zou dat komen door de warmte dat het zo veel ligt? ons vrouwtje dat een stuk dikker is rent dan vaak nog vrolijk rond als hij er zo bij ligt :O

daarom vind ik dat dan zo vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die tic.... dat is gewoon knikkebollen.

konijnen die relaxed zijn liggen ok helemaal languit.

Konijnen kunem vaak in de vreemdste posities heel diep slapen wat er voor ons baasjes vaak eng uit kan zien.

dit klinkt allemaal niet als iets om je zorgen over te maken.

Nu met de warmte liggen de meeste konijnen wel meer dan anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok gelukkig, was al bang dat het niet zo goed ging. We moeten wel komende vrijdag nog even terug naar de DA voor de mijt met beide nijntjes dus dat word me weer wat zeker voor het vrouwtje dat is dan weer 3 dagen helemaal gestressd :s

maar het is voor hun eigen bestwil/gezondheid (kon je ze dat soms maar zeggen dat we ze helemaal geen kwaad willen doen en dat we ze willen helpen :))

Verder wil ik wel nog een kweekje laten maken vrijdag van het snot hij niest nog steeds, hij heeft echt van die niesaanvallen dan gaat dat maar door en door en dan is het weer over om over 2 uurtjes ofzo weer te komen het is gewoon echt zielig af en toe. Het ergste is dat je gewoon helemaal niets kunt doen op zon moment

(snuif eens in die zakdoek ;) dan is het zo over :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn heeft de afgelopen dagen ook meer dan eens erbij gelegen van: "ik kap ermee" ... maar dat is gewoon de hitte...

Maar goed - verschillende nijnen hebben verschillende reacties op dingen. Onze Liko heeft over het algemeen minder last van de hitte dank ikzelf, en als wij naar de DA zijn geweest is't kwartiertje/half uurtje later weer helemaal goed.

Maar ben het wel met je eens - zouden die kleintjes nou maar gewoon weten/begrijpen wat we zeggen en bedoelen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn vandaag nog even bij de da geweest, ons vrouwtje is weer gestressed nu ;) zit weer helemaal para op het hokje te bibberen.

Ons mannetje was al weer ver beter. De da wilde hem geen antibiotica meer geven omdat het beter ging, (antibiotica zou niet goed zijn voor konijnen??)

hij heeft wel nog wat zalf op zijn oortje gekregen hij had het weer helemaal open gekrabt. IN het oor was het helemaal genezen zei hij.

Blij toe dus, te horen dat het beter gaat met onze man!!!

Je ziet zelf natuurlijk ook vooruitgang maar het is toch fijn om het van de DA te horen :D

het eet goed drinkt goed (beter dan het vrouwtje van dik n half jaar oud) en t rent en springt levendig rond :D komt ook altijd kijken als je de kamer in komt lopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik haal dit topic even omhoog aangezien ik net bij de animal plaza ben geweest en erop werd aangesproken dat ik de foto's van die kleine konijntjes had geplaatst.

Er werd gezegd: "Dit zijn dwergpooltjes en die zijn zo klein, als ze 8 weken zijn zien ze er inderdaad uit alsof ze veel jonger zijn."

Op de uitspraak van mij over dat dierenwinkels echt zelden echte raskonijntjes verkopen werd mij geantwoord dat zij op bestelling aan hun raskonijnen komen.

aangepast door Miss Tigger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .