Ga naar inhoud

Maandag gaat mijn meisje onder het mes!


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Jippie ze heeft gedronken!!

Ik heb haar weer bij snickers gelaten en ze zijn samen happy, dus ik denk dat dat het proces ook wel versneld. Ik laat haar ook maar gewoon weer in haar eigen hok, er ligt wel wat zaagsel en hooi in maar de wond ziet er goed uit...en ze is weer super levendig.

Zo levendig dat ze weer alle kalk van mijn muren aan het eten is...grrrr dus morgen maar weer een plastic strip kopen voor op alle hoeken. Ik weeet niet wat dat is met konijnen en kalkmurn maar mijn halve stucwerk hebben ze al opgegeten...

Ook even kijken of je via internet wormkuur kunt kopen voor konijnen. Of dat dat alleen via de DA kan. Bo heeft nl wormen, ik zag er gisteren eentje en nu weer een. Dus maar even allebei een kuurtje. Gekke is dat ik zelf en mijn man ook beide daarvan last hebben gehad afgelopen twee weken (ik werk veel met kinderen en heb er dus helaas vaak last van, kunnen konijnen het ook van mij overkrijgen dan???)

Is er via internet middel te koop en zo ja welk middel dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kun je niet het beste gewoon even bij een DA langs gaan voor een antiwormkuur? Ik heb gehoord dat Stronghold heel goed is (vooral voor katten, maar het mag voor konijnen ook gebruikt worden) omdat dat alle stadia van de wormen aanpakt. Ik zou er toch eens even voor informeren bij de DA.

Wat fijn trouwens dat het weer goed gaat met je konijnemeisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn konijntje is afgelopen maandag (7 juli) gesteriliseerd (gecastereed). Alleen haar herstel gaat niet ze vlot als we verwacht hadden. Inmiddels eet ze wel weer maar het gaat nog erg moeizaam. Ook het zelf willen drinken wil niet zo vlotten. Ze drinkt wel maar erg weinig. Heb dagelijks contact met mijn dierenarts over hoe het met de dag met haar gaat. Ik word goed begeleid door mijn dierenarts maar toch maak ik me een beetje zorgen. Ik zou graag willen weten of er meer konijnenbaasjes zijn bij wie het herstel na de sterilisatie van hun voedster zo moeizaam ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, dat heeft de da me allemaal wel verteld en ik heb haar ook de eerste twee dagen moeten dwangvoeren met wortelhapje baby en water. Dit ging ook allemaal goed en na twee dagen ging ze zelf weer groenvoer eten alleen wilde ze haar gewone voer nog niet. Dat van dat drinkbakje wist ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .