Ga naar inhoud

Bloedluis


Manuela-Tijger

Aanbevolen berichten

Wij hebben in de achtertuin ook een grote vogelvoilere staan. Nu was m'n vader de voilere aan het uitbereiden d.m.v een deur eruit te halen, toen hij die deur weghaalde zat er allemaal bloedluis achter..

Hij heeft gelijk een middel besteld in poeder vorm dat ervoor zorgt dat het bloedluis bestreden word (het is diervriendelijk, devogels kunnen het gewoon inademen)

Ik ben gelijk gaan zoeken op internet of dat ook voorkwam of schadelijk is bij konijnen..

Bij konijnen is bloedluis ook goed mogelijk.. morgen komt dat spul binnen en word de voilere gereinigd maar mijn konijnenhok word ook gelijk goed meegenomen. Ik heb nog niks op Tijger kunnen ontdekken, maar je weet maar nooit, dus voor het geval dat. Aangezien hij achter in de tuin rondloopt, dus ook langs de voilere..

Hebben meerdere mensen dit al eens gehad of nog steeds hebben??

Evt. tips en dergelijke zijn welkom !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus het is niet besmettelijk op zijn hok. Aangezien die ook van hout is namelijk.. Ik had idd al wel ergens gelezen dat bloedluis niet besmettelijk is voor konijnen.

Maar stel dat er toch bloedluis inzit, hoe kan ik dat dan het beste behandelen ??

Mijn vader heeft een pot Diatom 500 gram daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

diatom zegt me niks, maar er worden zoveel middelen tegen bloedluis uitgevonden dat me dat ook niks verbaasd.

Helaas werken al die middelen niet of nauwelijks helaas.

Bloedluis zijn erg hardnekkige krengen die moeilijk uit te roeien zijn en de middelen die goed hielpen mogen de handelaren wegens de nieuwe wetgeving daar omtrent niet meer verkopen.

1 van de weinige dingen die bv nog helpen is je hok uitbranden en dan goed zorgen dat alle naden en kieren waar ze zich verstoppen overdag allemaal goed afgekit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht altijd dat bloedluis maar een paar uur kon overleven op en mens of ander dier dan een vogel.

Mijn ervaring is is dat heeel goed ontsmetten of het hok uitbranden of behandelen met hete stoom het best helpt en dan in combinatie met een anti-bloedluis middel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonvader fokt al z'n hele leven lang kanaries.

Voor hem bewaren we al het kruim van de shag die we roken. Hij legt dat in

de nestjes, het moet de luisjes tegengaan kan ik me herinneren. Weet niet of dit

ook over bloedluis gaat?

Dus tabak tegen luisjes, wisten jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .