Ga naar inhoud

larven in gekochte snoepjes


sannexx

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje terug bij de Pets Place hier op city plaza in Nieuwegein snoepjes voor mijn konijnen gekocht. Het waren raviolis geloof ik, in ieder geval van Vitacraft.

Dat jochie in de winkel vroeg of hij even mocht controleren of het eten wel goed was, dus ik zei ja.

Hij had het doosje opengemaakt en wat op zijn hand gelegd en weer terug gedaan. Vervolgens verkocht hij het gewoon aan me.

Ik woon in dezelfde straat als die dierenwinkel, dus ik was na een minuut thuis en heb dat doosje op de eettafel staan... kruipen er larven uit! ieuwl!

Ik schrok me echt dood, wat vreselijk!

Ik was zo boos dat ik helemaal stond te koken! Ik wilde terug gaan maar het was net 18.00 uur, dus ze waren net dicht... ik heb het in een plasticzakje gedaan en die dichtgeknoopt en op mijn balkon gezet. De volgende dag ging ik terug maar dat jochie zelf was er niet, maar wwel de baas. Die baas, Dominic ofzo, zei dat het aan vitakraft lag...

en of ik nieuwe wilde?

Nou niet dus, en ik kom nooit meer daar! Als het al aan vitakraft ligt dan snap ik werkelijk niet dat je dat in je winkel wil hebben! die larven kruipen van het ene voer naar het andere lijkt me, en als het motten zijn dan leggen ze weer ergens anders eitjes in je winkel.

Vervolgens komt er een meisje aan dat daar ook werkt en zij zegt: Ik dacht dat je al dat voer met die larven erin had weggegooid?! En hij geeft mooi geen antwoord! Hij verkoopt blijkbaar liever levensgevaarlijke snoepjes dan dat hij het weggooit.

En naar mijn idee kan hij het toch gewoon declareren bij Vitacraft als het echt aan hun ligt. Dus ik twijfel zelfs of het niet aan pets place ligt!

Ik boycot die winkel nu echt!

Hoe slecht ben je voor dieren als je eten verkoopt waarvan je weet dat er waarschijnlijk larven in zitten?

Voor hetzelfde geld waren het nog eitjes en had ik die snoepjes vrolijk aan mijn konijntjes gevoerd en dan waren ze van binnenuit opgevreten door de larven! En dat terwijl ze in die pets place dus wisten van die larven omdat ze er speciaal voor controleerden!

Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat je liever hebt dat konijntjes larven binnenkrijgen dan dat je wat minder omzet hebt! En ik kom er nou nooit van mijn leven meer, dus uiteindelijk had hij beter die snoepjes niet kunnen verkopen, dan had hij meer omzet van mij en alle mensen die ik ken en het vertel gehad!

ik moest er laatst heen met mijn zusje voor waterplantjes en er vlogen allemaal vlilegen. Er liepen babykonijntjes los op een stukje dat was afgezet met een randje van 10 cm, die werden door allemaal kinderen aan hun oren getrokken en te hard geaaid! Echt zo vreselijk!

En ze verkochten laatst ook vogels niet vanwege een of andere parasiet!

Dat pets place hier zijn naam op wil hebben zeg! Bah!

Ik bedenk me nu dat ik deze tekst kopieer en het naar een hoofdkantoor van pets place mail!

Moraal van dit verhaal:

Ga niet naar pets place nieuwegein, city plaza als je dieren je lief zijn!

Bedankt dat ik mijn woede even kwijt mocht!

Zulke mensen moeten verplicht worden hun winkel te sluiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk!

Gelukkig is het bij ons hier in Drachten nog nooit het geval geweest.

Wat een stomme baas, hier kun je nou echt boos om worden..

Echt goed dat je de larven zag, en inderdaad, als het eitjes waren geweest had het vast geen goede gevolgen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak van de larven ligt niet bij pets place als de doos goed gesloten was.

De larves kunnen je konijn niet opeten van binnen daar is het de verkeerde soort larve voor.

Je hebt verscheidene soorten larven en kevers die ons voer lusten.

Ooit wel eens een pak rijst langer laten staan dan de houdbaarheidsdatum?

Rijst bevat bijvoorbeeld vaak ook eitjes van rijstkevers, die komen pas in de juiste omstandigheden uit maar dan heb je ook een leuk krioelend pak.

Die beestjes gaan niet over van pak naar pak als dat pak dicht zit, ze vreten zich niet door de doos heen, maar zullen uiteindelijk sterven als alle brokjes zijn op gegeten.

Als de doos goed gesloten was dan kunnen die beestjes alleen maar bij vitacraft vandaan komen.

Ze zijn er dan of als eitjes bij in gekomen of als kevertje die daar zijn eitjes heeft gelegd ect.

De winkel kan dit gewoon declareren bij de leverancier aangezien het een fout van de leverancier is.

Helemaal voorkomen kan je dit soort gevallen niet, hoe goed je als bedrijf ook je best doet helemaal van dat soort kevertjes kom je nooit af, het is gewoon een kwestie kan jou ongediertebestrijding de beestjes zo goed als uitroeien.

Uitroeien kan je het nooit, met elke grondstof die je binnen krijgt ect kunnen ze meekomen, dus het is een continu controle en preventief aanpakken.

Dit kan je overkomen met allerlei soorten levensmiddelen en is dus niet specifiek gerelateerd aan konijnensnoepjes of pets place.

Hoe zij verder omgaan met dat soort klachten ect daar kan je pets place wel op aan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet dat het niet goed voor ze is inmiddels! ik gaf het al maar 1 x in de week ofzo, en nu niet meer! Nu krijgen ze een stukje appel ofzo als ik ze wat lekkers wil geven!

Ik heb inderdaad eerst niet gezien dat je schreef dat het al een tijdje terug was gebeurd, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel erg.. ik wil niet weten wat er zou zijn gebeurd als zo gevoerd was..!

ik zoiets ook ooit meegemaakt en toen het konyn dat op had was het 2 dagen later ..dood..

ik ben toen echt heel boos terug naar de winkel gegaan en toen woude ze een schade vergoeding geve maar die hoefde ik dus echt niet en ik heb een zware aanklacht ingediend.. uiteindelijk is het failiet gegaan YES

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel erg.. ik wil niet weten wat er zou zijn gebeurd als zo gevoerd was..!

ik zoiets ook ooit meegemaakt en toen het konyn dat op had was het 2 dagen later ..dood..

ik ben toen echt heel boos terug naar de winkel gegaan en toen woude ze een schade vergoeding geve maar die hoefde ik dus echt niet en ik heb een zware aanklacht ingediend.. uiteindelijk is het failiet gegaan YES

Waarom heb je het dan aan je konijn gevoerd? of wist je het nog niet dat er larven inzaten? en door een aanklacht in te dienen, hoe groot ook, gaat een bedrijf nog lang niet failliet, ik begrijp dit bericht niet echt...

aangepast door mijnkonijnheetpoepie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenwinkel op city plaza, daar kom ik ook wel eens! Nu ik je verhaal lees niet meer dus, BAH! Ik heb een dierenvoeder in de Meern gevonden, die is ook wel goedkoper dan in de dierenwinkel. Ik betaal voor 23 kilo beuken snippers ā‚¬ 9,95. Het bedrijf heet: Broekhuizens diervoeders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kom er nou nooit van mijn leven meer, dus uiteindelijk had hij beter die snoepjes niet kunnen verkopen, dan had hij meer omzet van mij en alle mensen die ik ken en het vertel gehad!

Ik heb met een infoavond van de Appie gehoord dat een klacht van een ontevreden klant viavia bij 75 (!!!) andere mensen terecht komt, die dus op een zelfde manier naar de winkel gaan kijken. En zo via een forum zullen het er nog veel meer zijn. Jammer voor die mensen van de Pets Place, hadden ze de producten waar larven in kunnen zitten maar uit het assortiment moeten halen. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik moet zeggen dat ik bij de naam pets place ook al gruwel, slechtste dierenwinkelketen in nederland als je het mij vraagt. Heb alleen maar negatieve ervaringen met die winkel, hoor alleen maar negatieve verhalen en zie er ook altijd alleen maar foute dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pet's Place is niet mijn favo dierenwinkel. In winkelcentrum Woensel ( Eindhoven) hangt er een briefje bij de hokken waar de konijnen in zitten waarop staat: "Wij adviseren u om uw konijn vanaf de leeftijd van 3 maanden te laten inenten voor de ziektes Myxomatose en VHS". Dat klopt toch niet, het moet toch al vanaf 8 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het eerste wat ik me afvroeg

waarom wil die jongen die jou dat verkocht de snoepjes eerst even bekijken voordat hij ze mee geeft?????

dat zou op mij al heel erg vreemd over komen.

Net of ze al wisten dat er iets mis mee was.. of kon zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pet's Place is niet mijn favo dierenwinkel. In winkelcentrum Woensel ( Eindhoven) hangt er een briefje bij de hokken waar de konijnen in zitten waarop staat: "Wij adviseren u om uw konijn vanaf de leeftijd van 3 maanden te laten inenten voor de ziektes Myxomatose en VHS". Dat klopt toch niet, het moet toch al vanaf 8 weken.

nee hoor!!! konijnen mogen pas vanaf 12 weken ingeent worden!

maar nog belangrijker dan een leeftijd is een goede gezondheid en een goed gewicht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hallo sanne,

Jou bericht is mij opgevallen en ik ben het niet met je eens, ook al is het al lang geleden ik moet het toch even kwijt.

Ik kom 3 dagen in de week bij die pets place in nieuwegein, dit nu voor al bijna 2 jaar, ik ben een echte vaste klant daar en het personeel kent mij ook.

Ook ik heb gehoort over het probleem wat zij toen die tijd hadden met de merk Vitakraft want daar zijn die snoepjes van, ook bij mij zaten er toen larven in.

Ik ben terug gegaan naar de winkel waarna mij alles door de eigenaar dominic is uitgelegd.

Pets place kan hier niks aan doen, het probleem ligt bij vitakraft. (dit hebben zij inmiddels verholpen)

Waarom keek die jongen dan in de verpakking en zag hij niks?

Die (motten) larven eten zich door gaatjes door de snoepjes heen, soms zijn er dan ook een soort van spinnenwebben te zien.

De larven gaan in het snoepje zitten en eten hem van binnen op, je ziet dus niks vanaf de buitenkant.

Hij was erg blij dat ik naar de winkel kwam met het probleem, alleen dan weet hij dit en kan het voor andere voorkomen worden.

Ik heb daarna zelfs nog meegeholpen met alle snoepjes te checken op diezelfde larven.

Wij hebben rond de 180 verpakkingen weggegooid, kan hij dit declareren?...nee dat kan hij niet dus jou argument dat hij liever slechte snoepjes verkoopt dan ze weggooit is niet waar!!

Als je zelf naar de winkel was gegaan hadden ze eerder kunnen ingrijpen en jou dit verhaal ook kunnen vertellen.

Jou verhaal over het zogeheten ''Papegaaien-eiland'' kan ik niet begrijpen.

Ik zal voor de andere even uitleggen wat het eigenlijk is, de winkel verkoopt ook papegaaien die zitten allemaal los op een stok, daaronder lopen cavia's en konijnen rond.

Hieronder een plaatje:

papagaaien%20eiland%203.jpg

Zeg het maar moeten alle konijnen dan in een hok zitten of moeten ze zo los kunnen lopen?

Dat kinderen nogal wat hardhandig kunnen zijn weten we allemaal, maar in dat eiland kunnen ze nog weglopen in een hok NIET.

Moraal van dit verhaal:

Als er iets is zeg het dan tegen de winkel zij kunnen er dan wat aan doen.

Geloven jullie me niet neem dan zelf ook eens een kijkje of kijk op hun website.

Groetjes,

Evita Goudbeek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het er ook neit helemaal mee eens dat het 100% aan die pets place ligt. maar Als het bij hun bekend was dan hadden ze inderdaad beter moeten controleren.

ook weet ik dat je er als winkel zijnde weinig aan kunt doen. wij verkopen ook broodmeel en dat is ook erg geliefd bij klander (een soort motjes) deze gaan ook in diervoer zitten helaas. deze beestjes komen op dezelfde manier de winkel als wij: via de voordeur. zij zoeken een plekje waar hun "kindjes" groot kunnen worden. wij proberen hier altijd er goed op te letten. en dit zouden alle winkels mten doen.

wat betrefd het bordje dat de vogels niet verkocht worden ivm ziekte. een dier is een levend wezen en kan ziek worden. dat ze hier eerlijk over zijn vind ik alleen maar netjes. ze verkopen geen zieke dieren en ze behandelen ze (anders hadden ze niet meer in de winkel gezeten) elke dierenwinkel/fokker heeft weleens last van ziektes, daar kun je niets aan doen. Wel kun je ze een goede behandeling geven, en dat hebben ze in dit geval dus blijkbaar gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .