Ga naar inhoud

Veel drinken en veel plassen!


kaatje-kim

Aanbevolen berichten

Nou 1 van mijn mannetjes konijnen drinkt de laatste tijd heel veel.

En hij plast ook heel veel.

Kan dit komen door de rui?

Ik had het aan mijn dierenarts gevraagd, maar die denkt eerder dat ie iets aan zijn gebitje heeft of aan zijn nieren:blink:. Dat denk ik zelf niet, want hij eet goed en is harstikke levendig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouw, dan eten ze wel, maar krijgen het niet goed weggewerkt en dan gaan ze extra drinken om etensresten in de mond beter weg te kunnen werken.

Deze Duitser drinkt zo rond de 400 ml per dag, maar is meer gaan drinken sinds hij zo aan het verharen is.... vandaar dat ik die link had gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt veel groen hahaha. Ik denk zo'n 200-300 gram gras/paardenbloem/klaver van alles wat door elkaar.

200-300 gr is niet zo veel hoor, zeker voor een Duitser. Ik geef ondertussen een zak vol per dag (=iets meer dan een emmer)aan de tweeling, ook net omwille van verharen. Maar bij mij drinken ze sinsdien bijna niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow oke, dan ga ik hem nog meer geven, er staat genoeg! Ik heb het niet gewogen, maar ik denk niet dat het veel meer is wat ik heb gezegd, was een schatting. Ik zal het voor de gein toch is gaan wegen om het precies te weten.

Heb ik ff snel gedaan hij had vandaag al 2 keer 200 gram gehad en heb hem net nog een berg van 300 gram gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, hier kan ik het iedere dag vers plukken, een veldje met gras wat nooit gemaaid wordt en ik moet het bijhouden met de handknipding snoeischaar iets achtig ik weet niet hoe het heet. Hahahaha.

Hij had net zijn berg van vanmiddag nog niet op, maar misschien dat het morgen wel op is met de berg die hij er nu bij heeft gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even een update.

Heb een tijdje bijgehouden hoeveel hij dronk, dat waren 2 flesjes van 300 ml op een dag.

Even op bezoek geweest bij de dierenarts met hem en ze had aan zijn maag gevoeld. Die voelde heel groot en kleiachtig aan. Ze dacht dat er misschien een brok haren in zijn maag zat. Moest hem ananas gaan geven, die heeft hij 1,5 op........ Wel in 2 weken tijd, dus hij heeft er wel even over gedaan, maar zoveel in een keer lijkt me ook niet goed. Nu drinkt hij weer minder dus het heeft wel geholpen. Het is nu nog 1 flesje van 300 ml. per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .