Ga naar inhoud

Konijn allergisch voor stof?


Rogue

Aanbevolen berichten

Hallo iederen.

Ongeveer 3 a 4 weken geleden heb ik met mijn vriend twee konijntjes gekocht; Bugs en Bunny en nu heb ik een vraag over Bunny.

Telkens als ik nieuw hooi in de kooi doe en hij begint te eten dan gaat hij ook niezen.

Inmiddels hoef ik er geen nieuw hooi meer in te gooien dat hij toch gaat niezen.

Gister avond had hij het toch wel erg, zijn oortjes lagen plat in de nek en z'n hele lijf strilt mee met de nies,

Is dit iets waar ik voor naar de da moet? Een konijn lijkt mij nou niet echt allergisch.

De oogjes staan normaal en ik zie verder ook geen dingen wat me opvalt aan hem.

Owja en hij doet het t meeste savonds.

Help?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat de hooi te stoffig is. Als je het soms uit de zak trekt dan zie je vaak zo'n walm stof eruit komen!!! Mijn konijn niest ook soms maar niet dat je zegt wat veel. Hebben ze wel gedaan toen mijn dochter in het hok houtvezel had gedaan inplaats van stro.

Je hebt verder niets in het hok iets van houtvezel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben tijdelijk op de bodem zaagsel, dit tijdelijk omdat ze in de bench zitten van mijn hond tot het hok klaar is, maar vandaag of morgen gaan ze naar het hok.

Eerst wat zaagsel op de bodem, dan stro als hoofd bodem zeg maar.

Dat was een tip van de meid in de winkel, zou het plas wat absorberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen wel allerlisch zijn hoor of gewoon overgevoelig aan iets. Dat kan stof zijn van het hooi of van het zaagsel. Zaagsle is sowieso niet geschikt als bodembedekker, net omdat het stof daarin schadelijk is voor de luchtwegen van een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat is dan dus erg dom van de verkoopster om mij dat aan te smeren....

Dan komt dat er gewoon niet weer in.

Het hooi, als ik er nieuwe in doe, probeer ik al wat uit te kloppen ivm dus het stof wat er in zit.

Ik ga dan maar hopen dat als ze straks in hun -echte- hok zitten het beter zal worden met het genies.

Een konijn allergisch voor hooi.... dat is irri aangezien ze het eten ;), vandaar een beetje raar idee dat ze er allergisch voor kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat ken ik van paarden, sommigen moeten ook t hooi even wat nat gespoten hebben.

Ik kan t proberen inderdaad.

Ik zal even kijken hoe het gaat als ze buiten in het hok zitten, tenzij dat dat vandaag nog niet gaat lukken (ik heb hulp nodig van mijn vriend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hamsters moeten ook altijd niezen van stoffige bodembedekking... Ik laat het altijd eerst even neerdalen voordat ik ze in hun schone hok zet.. dan hebben ze nergens last van.. Ik weet niet of het een allergie is of gewoon last van de stof.. ik denk het laatste..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .