Ga naar inhoud

Klinkt dit bekend?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer, weer met een vraag over Lucky:

Ik heb net toch weer met de da (assistente) gebeld over Lucky (morgenochtend zowiezo een afspraak). Ze heeft nog steeds kleine keutels, doet weinig en ligt veel languit. Gister hadden we afgesproken dat we haar 4x per dag zouden dwangvoeren om te kijken hoe de keutels dan worden. Ze heeft gister 2x 7,5 ml sience recovery gekregen en vandaag 1x 7,5ml en 1x 5ml. De keutels zijn wel iets donkerder maar nog steeds klein en vandaag lagen er ook bd keutels in het hok. Er is wel ook weer biks gegeten (maar dat kan natuurlijk ook Elmo zijn) en het groen was voor het eerst weer op.

Nu viel het me op dat als je haar dwangvoerd ze haar neus wijd open heeft en haar kopje omhoog. Ook maakt ze soms een soort van verstopt geluid ook als je haar van een sience biksje laat eten. Ze pakte net een paar zonnepitjes aan (als ik ondertussen langs haar kaak wrijf) en dan valt de helft ernaast en de andere helft houd ze erg lang in haar mond en dan is het toch weg. Hetzelfde met 2 ss brokjes. Ook met drinken maakt ze toch vreemde geluiden (een soort klikken). Kan dit toch een probleem met de kiezen zijn of lijkt het ergens anders op?

Hopelijk kan iemand me iets wijzer maken want ik weet het effe allemaal niet meer :(

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi YvonneH,

Eén van mijn vorige konijnen had enorm veel kiesproblemen. Hij had daarnaast wat problemen met zijn luchtwegen. Dat laatste leverde soms wel eens geluid op, maar het eten niet.

Dat wil trouwens niet zeggen dat Lucky's geluiden ook niet met de kiezen te maken hebben, maar het komt mij in ieder geval niet bekend voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klikken heeft Merlot ook ...denk ik... Ik had daar al eens een post over gemaakt,lang geleden. Het klinkt net alsof je zelf het tipje van je tong tegen verhemelte hebt en dan klikken met je tong. Alleen klinkt het scherper bij Merlot. Maar hij dot dat niet als hij eet... eerder als hij zit of plast... Weet ook niet wat het is en ik heb het nog nooit eerder gehoord...

Maar zoals jij Lucky beschrijft lijkt het wel of ze soms een soort ademnood heeft... Kan zowel met het hart als de longen te maken hebben...of gewoon angst om het dwangvoeren.

Ben je zeker dat je met het dwangvoeren voordien geen wondje veroorzaakt hebt aan de binnenkant?

Tanden kan natuurlijk ook of misschien komt dat er gewoon nog eens bij?

Ik vrees toch dat ze weer de stress zal moeten doorstaan van een DA bezoekje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend moet ze idd weer naar de da. Of het alleen angst is weet ik niet. Ze heeft altijd al een fobie gehad over haar bekje. Je mag er niet aan komen niet voor tandenchek, niet voor medicijnen en niet voor dwangvoer. Dat had ze al toen wij haar kregen, ik denk dat er ooit vast iets gebeurd is ja. Ze moest altijd wel eens soort van piepend niezen ofzo met drinken maar dit geklik heb ik nog nooit gehoord.

Ik zal morgen dan iig haar gebit, hart en longen extra laten nakijken en hopelijk komt er iets uit, bedankt Caroline!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erg benieuwd wat het is.... ik hoop voor jou (en voor mij) dat jou DA dat dadelijk kan uitleggen als iets ergs onschuldigs...

Wij zijn dat geklik ondertussen gewoon van Merlot, maar ik vraag me regelmatig af of er niets achterzit. Bij Merlot zijn trouwens hart en longen al 2 keer nagekeken om die reden,niets te vinden.

Het is ook eerder die opengesperde neusgaten in combinatie met die geluiden tijdens eten en drinken die me daar aan doen denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ook zeker dat het niets is maar ja, je weet het nooit he.

Ze is sinds vanavond wel iets levendiger. Ik heb haar 2x wat groen zien eten en net kwam ze bij me kijken toen het hok open ging. Ik hoorde nog geklik bij het eten dus we gaan toch maar gewoon morgen en hopelijk dan wat meer duidelijkheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteravond eet ze meer uit zichzelf, ze was zelfs aan het biks begonnen.

Vanochtend zijn we naar de da geweest en die kon dus ook niets vinden.

Alles klonk goed, temp goed, buik voelde veel soepeler en ook de tande en kiezen zagen er goed uit. Bij Lucky dus ook niets te vinden dat die klikgeluidjes verklaard. Het verstopte geluid dat ze soms maakt is waarschijnlijk toch van angst/ontevredenheid. Ze is wel heel gevoelig in haar mondje (het bloedde een beetje met kiezen bekijken) en daarom vind ze dwangvoeren enz waarchijnlijk echt niet leuk. Ze was ook afgevallen van effe meer dan een kilo naar 930 gram. Ze moet dus nog wel bijgevoerd worden.

Al met al niet echt een reden gevonden waarom ze al die tijd bijna niet wilde eten.

Hopelijk gaat ze het nu weer allemaal goed doen uit zichzelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .