Ga naar inhoud

Dolce plotseling ziek :(


Loesah

Aanbevolen berichten

Nou ik denk niet dat het erfelijkheid is.. Aangezien Dolce al een jaar of 3-4 is... dan had hij er al eerder last van moeten hebben lijkt mij..

Maarja na maandag gaat het hopelijkw eer beter :)

Wil niet de spelbreker uithangen, maar bij Snoet van mij was ook al 3 en half toen het voor de eerste keer gebeurde.

Helaas moet zij sindsdien om de 3 a 4 maanden,

Hoop voor jouw dat het bij jullie niet zo is, maar het zou dus kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja ik weet.. dat mijn ouders de konijnen gemengd voer geven.. en ik doe er altijd extra biks bij.. maar meneer laat die juist liggen. Dus ik denk dat Dolce alleen nog maar biks gaat krijgen vanaf nu.. Dat zorgt er in ieder geval voor dat de tandjes wat meer slijten.. Ik hoop dat mijn pa nou eens LUISTERD naar mij... hij doet altijd net of ik onzin vertel... maarja..

Dolce vanmorgen dus weg gebracht :) ging wel oke, DA die ik heb is echt heel aardig altijd :) Mag Dolce rond 5 uur op gaan halen.

Hij gaat onder narcose.. ik ga zo even kijken of er op dit topic wat staat over waarop ik moet letten na de narcose.. Ik weet dat hij zo snel mogelijk weer wat moet eten.

Ik vroeg me af of het uitmaakt wat.. want is een stukje witlof goed? of moeten het echt biks zijn? en mag ik deze envetueel een beetje zachter maken? of moet dat niet nodig zijn? Ik heb ook nog olvarit wortel-smaak.. telt dat ook als "eten" ? omdat het zo zacht is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat erg

naja mijn konijn had ook haakjes op haar kiezen ze ging erdoor kwijlen

ze ging ook naar de DA en ik kreeg haar terug met een rekening naja je moet er wat voor over hebben he

ik ben wel blij dat ik haar nog heb ik kan gewoon niet zonder haar

maar goed dat je naar de dierenarts ging echt toppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik ben helemaal vergeten te vragen hoe duur het was. Nou maakt het niet zo heel veel uit want laten doen had ik het toch wel! maar mijn ma krijgt de rekening thuis en die schrikt dan misschien haha.

Maargoed,

Dolce dus om 17:00 opgehaald.. moest nog in de wachtkamer wachten.. was iemand voor mij die had 2 konijnen bij zich, in zo een grote kooi van 100cm...

Ik weet niet precies wat ze hadden maar eentje iets aan zijn kontje.. en die stonk HEEL erg! Ik denk dat ze maaien had..(hoe die moeder en vader tegen het kind praatte en wat het kind zei) maar nog wel te redden :) dat heb ik ook nog opgevangen toen ze naar buiten gingen.

maargoed, buiten dat.. Dolce, hij zat er heel zielig bij.. lekker nog met en handdoek waar een warme kruik in zat, en een of ander ding waarop hij lekker zacht kon liggen. Toen ik weg ging moest ik nog even wachten op mijn vervoer dus heb ik paardenbloem blaadjes geplukt, 2 stuks en die waren binnen no-time op!

Nou thuis gekomen in zijn hok gezet ging hij meteen aan stroo-tjes en hooi-tjes knabbelen. Heb hem toen zijn medicijn nog gegeven voor de eetlust. En hij heeft ondertussen nog was olvarit op. en wat hooitjes enz. Ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over hem.

De dierenarts zei dat er toch nog heel wat haakjes op zijn kiezen zaten die hij eerder niet kon zien. Dus het is maar goed dat ik gegaan ben!

Dadelijk ga ik weer weg bij mijn ouders (daar ben ik nu) en dan laat ik mijn ma vanavond nog even naar hem kijken en naar zijn eten enz. Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt :)

Ik hoop dat hij geen pijn heeft straks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja volgens mij was er niks kapot.. tenminste..als de da op de wangetjes duwde ofzo (zaterdag) dan reageerde Dolce niet alsof hij pijn had.. hij reageerde er eigenlijk niet op.. daarom vond de DA het ook wel verassend dat hij een haakje en achteraf dus haakjes had..

mja ben wel blij dat hij weer thuis is:)

kan het koppelen eindelijk gaan beginnen... (ofja beginnen.. moet nog even wat dingen lezen en info vragen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat hij zo snel hersteld van zijn beproeving!

Wat hier trouwens nog maar eens blijkt...een DA kan zonder narcose NOOIT helemaal zeker zeggen dat een konijn geen haken heeft... de achterste kiezen kunnen ze gewoon niet zien als het konijn niet verdoofd is...daar zit de tong voor in de weg en enkel als ze onder narcose zijn en ze kunnen de bek echt opensperren kan dat gezien worden... maar zoveel DA weten dat blijkbaar niet of willen het niet weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Hij kon maar 1 haakje vinden bij voor-onderzoek en hij zei meteen van dat moeten we even onder narcose weg slijpen en dan kan ik de rest van de kiezen ook goed zien. En ja inderdaad.. achteraf bleek dat er meerdere haakjes zaten.

maar ben inderdaad wel blij dat hij meteen weer at :) maakte me daar best wel zorgen om :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ie gelijk wat wilde eten zeg!

Hier leg ik als we terug zijn altijd wat lekkere zachte dingen in haar hok, witlof, peer, appel, alles als ze maar weer aan het eten gaat.

Dan heeft ze later op de avond (is rond 16.00 altijd weer thuis) daar wel weer iets van op.

Over het algemeen is als ik s'morgens kom wel van de biks gegeten, en dat zet het zich (gelukkig) wel door.

Mag ik vragen wat je nu uieindelijk kwijt was?

Hier zijn we gemiddeld iedere 4 maanden 65 euri kwijt, (schrik niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het vergeten te vragen hoeveel het kostte.. dus ik weet het volgende maand ofzo pas haha

Dolce heeft ook wortel-loof, witlof, andijvie en paardenbloemblaadjes gekregen.. van alles maar een klein beetje hoor. En heb nog wat wortel olvarit gegeven en ss zacht gemaakt.. maar dat had ik geloof ik ook al vertelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .