Ga naar inhoud

Toch zorgen om Lucky


YvonneH

Aanbevolen berichten

Sinds dinsdag weten we dat Lucky coccidiose heeft.

Gister heb ik ze weer opgehaald (Elmo en Lucky). Toen hebben ze 1 ruifje hooi leeg gegeten. 's avonds biks gegeven maar daar wilde ze niet echt van eten (El wel). Vanochtend was het dus ook nog niet op en van het hooi was volgens mij ook niet gegeten. Vandaag moest ik nog even terug naar de da om haar buik te voelen. Het voelde wel al beter maar nog niet helemaal goed. Ze had vanochtend ook nog zachte poep en net lagen er een aantal trosjes bd-keutels. Er liggen ook gewone keutels en wat ovale keutels. (lastig te zeggen van wie natuurlijk maar ik ga uit dat de gewone van iig El zijn) Vanmiddag was ze enorm gestressed toen we thuis waren en zat ze echt te bibberen. Het probleem is dat ik haar nog niet heb zien eten. Ik heb ze vanmiddag en net wat kruiden en witlof gegeven maar El is de enige die komt eten. Luck loopt wel weer rond en komt bij je kijken.

Moet ik er vanuit gaan dat ze wel eet als ik weg loop of kan ik ze beter binnen zetten (dan komen ze in dezelfde ruimte als Fuzzy). Ze heeft trouwens wel een echinaforce tabletje opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat het toch nog niet zo lekker gaat. Misschien is het inderdaad een idee om haar even apart te zetten, maar dan met gaas tussen hen in zodat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken. Zou natuurlijk zonde zijn als je ze straks opnieuw moet koppelen, terwijl ze nu net gezellig samen zijn.

Misschien dat je dr zo beter in de gaten kan houden. En als je dr binnen zet weet ik niet of ze Fuzzy kan besmetten..ik denk dat dat gebeurd als ze in hetzelfde hok zitten of echt bij elkaar kunnen, maar dat weet ik niet zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen nog wel contact gehad met de da. Gisternacht hebben we haar nog wel wat gedwangvoerd en toen heeft ze uit haarzelf een paar kleine stukjes bleekselderij gegeten. Het blijft lastig om te zien wat en of ze eet. Ze is nl nu ook best bang voor ons omdat we haar zo vaak moeten pakken. Ze eet volgens mij geen biks want daar blijft nog steeds van over maar ik heb haar tenminste iets van het groen zien eten. Het viel me wel op dat als ze eet ze haar ogen vaak wat dichtknijpt. Gister met dwangvoeren maakte ze ook wat geluid en wat ik me afvroeg is of konijnen misschien ook keelpijn kunnen hebben? Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff geen idee of ze keelpijn kunnen hebben...als ze dat tijdens het eten doet kan het ook zijn dat ze toch wat last van dr tandjes of kiesjes heeft? Of dat ze het misschien juist fijn vindt, hoewel ik dat een konijn nog nooit heb zien doen, eet mijn kat ook altijd met de oogjes dicht en dan luid spinnend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen nog wel contact gehad met de da. Gisternacht hebben we haar nog wel wat gedwangvoerd en toen heeft ze uit haarzelf een paar kleine stukjes bleekselderij gegeten. Het blijft lastig om te zien wat en of ze eet. Ze is nl nu ook best bang voor ons omdat we haar zo vaak moeten pakken. Ze eet volgens mij geen biks want daar blijft nog steeds van over maar ik heb haar tenminste iets van het groen zien eten. Het viel me wel op dat als ze eet ze haar ogen vaak wat dichtknijpt. Gister met dwangvoeren maakte ze ook wat geluid en wat ik me afvroeg is of konijnen misschien ook keelpijn kunnen hebben? Iemand een idee?

Dat ze nog geen biks eet is normaal hoor, zieke konijnen eten vaak hun biks niet op,maar wel hooi en groenten. Is naar het schijnt normaal zei de DA mij na Clicquot haar affaire. Ze is toen ook weer beginnen eten met hooi en groenten en het heeft 2 dagen geduurd voor ze weer haar normale portie biks at.

Met Dwangvoeren wel opletten dat je de mondholte niet beschadigd hebt... daar kunnen ze wel pijn van hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .