Ga naar inhoud

HELP Jong konijn wond????


dennishendriks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb gisteren 3 nieuwe franse hangoor voedsters bij mijn 2 (ex) rammen gezet.

Ik ben ze net aan het controleren blijkt de jongste op zijn boven been een open wond te hebben.

De randen erom heen lijken wel uitgedroogd ook sit er wittig spul in.

Heb al drie dierenartsen gebeld en weten niet wat het is.

Moet ik hem nu bij mijn andere nijnen halen ook zit hij zo stil voor zich uit te kijken.

Hij eet wel hooi e.d. Help weet niet meer wat ik moet doen dalijk wordt de rest ook ziek.

Ik wil ook de vrouw bellen waar ze vandan komen alleen haar nummer heeft ze van internet gehaald.

Groetjes Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hebben ze wel gevochten en is de wond geinfecteerd?

2 mannen samen gaat nl meestal niet goed en met een voedster erbij al helemaal niet. Ik zou vlug een konijnkundige da zoeken en er heen gaan, succes! Stilzitten is over het algemeen niet zo'n goed teken maar hij eet nog wel dus dat scheelt.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal als je nieuwe konijnen bij je andere konijnen gaat zetten

moet je ze eerst koppelen om te kijken of het wel klikt.

want anders gaan ze hun terrortorium bewaken en kunnen ze gaan vechten.

Hebben de dierenarten de wond gezien.

Lijkt me raar als de artsen zeggen ik weet niet wat het is als ze het niet zien er moet neem ik aan een behandeling komen.

Ja sorry ben leerling verpleegkundige haha dus wondjess kom maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal me straks even voorstellen.

Maar mijn rammen zitten al 1,5 jr samen en gat altijd goed hebben namelijk flink de ruimte, Het zijn Franse Hangoren.

En een van de drie voedsters gaat het om. En kan het zo zijn dat dat zo snel gaat infecteren.

Ook heb ik al drie dierenartsen gebeld en de een zegt mischien een antibiotica en de ander weet het weer niet. Ben daardoor echt onzeker.

Groetjes Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel. , wel leuk om te vertellen ben net wezen kijken en iedereen eet samen uit het hooi ruifje. Hopen dat het goed gaat.

De fokster zei ook dat het wel kon bij mij twee rammen en drie voedsters.

Heb even naar de wond gekeken, en mischien had ze hem gisteren al wel, waarom heb ik ook niet beter gekeken.

Mischien heeft die vrouw het wel achter gehouden, ze vertelde me ook dat ze weleens een konijn eerder heeft gehad met allemaal abcessen.

Als ik vanavond naar de DA gaat is dat dan snel moet nu naar mijn werk.

GR

aangepast door dennishendriks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lastig abces zou het kunnen zijn jaa.

Maar dan nog moet er een behandeling komen of inderdaad misschien

antibiotica en als de nijnen buiten zitten wie weet wat voor vliegen enzo erop kunnen zitten

Heb je avonddienst dan dus dan zou je vanavond ook nog niet naar een dierenarts kunnen?

is er niemand anders die voor je kan gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf fokker van franse hangoren vandaar....

maar als de bewuste fokster een website heeft dan staat of kan de behandeling daar op staan.Een fokster uit zeeland heeft dat namelijk.Maar dan zou het inderdaad raar zijn als ze niks heeft verteld.Ik ben benieuwd wat de da zegt en sterkte.

Ik duim dat het goed gaat komen met je fransoos.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ben net van de dierenarts, hij heeft een oude wond met een soort van kauwgom achtige substantie erin. de DA kreeg het er niet uit wel AB geahd en verder schoon gemaakt de kleine heeft ook 40 graden koorts.

Heb ze maar binnnengehaald en volgende week woensdag terug hopen maar dat hij het haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ben net van de dierenarts, hij heeft een oude wond met een soort van kauwgom achtige substantie erin. de DA kreeg het er niet uit wel AB geahd en verder schoon gemaakt de kleine heeft ook 40 graden koorts.

Heb ze maar binnnengehaald en volgende week woensdag terug hopen maar dat hij het haalt.

Koorts? Ben je daar helemaal zeker van? een konijn zijn normale lichaamstemp zit daar nl héél erg in de buurt...iets van 39.5 dacht ik...

Die pus moet er allemaal uit denk ik...is zoals met abces en dan spoelen ze de wonde meestal. Dadelijk komt er wel iemand online die hier eravring mee heeft. Mij is dat tot nu toe gelukkig bespaard gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .