Ga naar inhoud

zorgen om nieuw konijntje


Sibelle

Aanbevolen berichten

Ik vreesde hier al voor na je laatst bericht... ik vind het heel erg jammer voor jou en je gezin. Nog meer omdat jij net zoveel voor haar gedaan hebt...

In jou plaats...zou ik even rust nemen nu. Laat je andere konijntje eerst lekker groeien tot een maand of 4,maak haar lekker tam, geef haar extra veel aandacht en haal dan eventueel ergens een gecastreerde ram voor haar. Er zitten er genoeg in de opvang .

Nog een konijntje in die dierenwinkel halen, zou ik niet doen...vraag maar eens aan Anouk hier op BB...die heeft een gelijkaardig verhaal meegemaakt als jij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo

ja ,toen ik je verhaal gelzen had ,moest ik indd gelijk aan mijn eigen nijntjes denken,in totaal vier van bij de dieren winkel en alle vier dood gegaan op zeer korte tijd ,en ik me maar schuldig voelen en denken wat doe ik verkeers ,ik kan niet eens een konijn goed verzorgen ,mijn dochtertje iedere keer weer verdriet ,ik ben terug gegaan naar de dieren winkel en kon weer nieuwe kerijgen ,heb die vriendelijk bedankt en gezegd nooit of te nimmer meer een konijn in een dieren winkel te kopen ,maar wist k toen veel ,later ben ik bij een fokker gaan kijken en daar een konijn gekocht ,maar wat een verschil zeg ,nu inmiddels fok ik zelf nederlandse hangoor dwergjes ,en vind het geweldig ,maar kan ik mensen er van weer houden in de dieren winkel te verkopen ,ja doe ik meteen al sta ik in de dieren winkel ,zeg ik het gewoon ,hel veel succes met je andere konijn ,en hopelijk krijg je die wel goed opgegroeid en gezond ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anouk, 4 konijntjes!! wat vreselijk voor je :( dat schuldgevoel herken ik hoor, dat had ik ook heel erg met Ginny. Nu met Jaimee wist ik gewoon dat het niet mijn schuld is en dat ik er alles aan heb gedaan, maar het verdriet word er niet minder om...

In jou plaats...zou ik even rust nemen nu. Laat je andere konijntje eerst lekker groeien tot een maand of 4,maak haar lekker tam, geef haar extra veel aandacht en haal dan eventueel ergens een gecastreerde ram voor haar. Er zitten er genoeg in de opvang .

dat was echt exact mijn idee, Caroline. ik ga idd eerst een rustig afwachten of Lola het wel overleeft, en dan ga ik ter zijnertijd een vriendje voor haar zoeken. Ik vind het sneu dat ze een tijd alleen moet zitten, maar gelijk een nieuw nijntje halen durf ik niet aan. ik zal ook nooit meer een nintje in een dierenwinkel halen, de volgende word in ieder geval een 'tweedehandsje"

Lola is dus nu de enige overlevende van die hele bak met zeker 16 konijnen. we hebben al onze hoop op haar gevestigd en haar omgedoopt tot "I am Legend"... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest en heb alle rekeningen vergoed gekregen. Ze vonden het heel erg voor me en baalden zelf ook dat ze alle konijntjes hadden moeten laten inslapen, maar ze konden geen risico nemen zeiden ze.

En toch voelt het niet lekker, want nu ik het geld terug heb kan ik helemaal op niemand boos meer zijn, alleen maar heel verdrietig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat erg Sibelle, ik lees nu pas dat Jaimee ook overleden is. Wat heb jij een pech gehad, en de nijntjes natuurlijk ook. Netjes dat je de rekeningen vergoed hebt gekregen, maar daar krijg je je nijntjes natuurlijk niet mee terug. Ik kan me voorstellen dat je nu even rust wilt nemen.Ik hoop dat Lola het we redt, vertroetel haar maar lekker, maar dat komt vast wel goed!

Misschien moet je iemand die je niet mag als zondebok nemen>)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

update-je: het gaat nog steeds heel erg goed met Lola, ze eet goed, ziet er goed ut en is vreselijk actief! het gaat zelf zo goed met haar dat we volgende week met haar naar een konijnenopvang gaan zodat ze een vriendje uit kan zoeken :bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tranen in mijn ogen bij het lezen van dit verhaal, 2 konijntjes verloren in zo'n korte tijd. Ik ken het zelf helaas ook. Ik heb vorige jaar ook 2 nijntjes in de dierenwinkel gekocht, 2 dagen later was er 1tje van doodziek, zware bronchitis, anti-biotica, weer 2 dagen later was hij 65 gram lichter (van 425 naar 360 gram) en zat in de gevarenzone, zwaardere anti-biotica en ventolin (met de voorzichtige woorden van da als dit niet helpt kan niks hem nog helpen) en toen... knapte hij op! Hij weegt intussen ruim 2 kilo dus is er goed bovenop gekomen. Maar wat blijft, bij elk angstig voorgevoel sta ik bij de da en bij elke snelle ademhaling van hem gaat die van mij nog 3x zo snel en heb ik al bijna de telefoon in mijn handen.

Ook ik heb voortaan zoiets van:nooit meer een konijn uit de dierenwinkel voor mij, er zitten genoeg nijntjes in een konijnenopvang en anders ga ik naar een echte fokker.

Super dat jullie ook een vriendje uit gaan zoeken voor Lola bij een konijnenopvang. Gaat het nog altijd goed met Lola?

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .