Ga naar inhoud

niet goed


Missy

Aanbevolen berichten

Hoi,

Gisteren kwamen we erachter dat ons konijn heel raar liep zijn linker achterpoot deed het niet goed we zijn toen gaan proberen of hij pijn deed maar dit was niet zo. Als ze probeerde op te saan moest ze erg veel moeite doen en botste ze met lopen overal tegen aan. Ook kwamen we erachter dat ze die dag nog helemaal niks had gedronken en gegeten. We zijn naar de dierenarts geweest en hij zei dat ze of een longonsteking had, of last van paraciete of iets aan het hart had, omdat ze ook snel ademde en iets koorts had. We hebben antibiotica mee gekregen voor de longontsteking en de paraciet en voor het hart moest ze gewoon rustig aan doen. Vanochtend zijn we gaan kijken haar ademhaling was nu normaal en ze reageerde ook weer iets op ons. Opstaan en lopen was nog steeds niks ook had ze nog niks tot weinig gegeten wel een klein beetje gedronken. We hebben met een spuitje wat water proberen te geven en de antibiotica ze slikte wel iets, maar niet veel door. Ook nu heeft ze nog steeds niks gegeten en gedronken. We maken ons toch wel erg zorgen om haar weet iemand wat er met haar is of hoe we haar kunnen laten eten? We proberen de dierenarts te bereiken maar dit lukt nog niet. Ik las iets van dwangvoer, maar hoe moet dit en hoe kom ik daar aan?

alvast bedankt. Groetjess.. :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst eens of je konijn perterselie of witlof wil eten..Konijnen stoppen met eten zodra ze pijn hebben..Anders hooithee...Dwangvoeren zou ik even overleggen met je DA en als je je eigen nog niet bereikt hebt,een andere bellen als je het niet vertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoeren overleggen met de DA als ze al zo lang zo weinig gegeten heeft,is zelfs niet nodig...

Hoe dwangvoeren?

Neem biks en heet water, laat biks oplossen.

Neem een 1ml spuitje, duw dat helemaal in en doe aan de steel op die plek een elastiekje. Dan snij je het voorste smalle deel eraf. Konijn in handdoek en spuitje in mondhoek. Goed kijken of ze slikt, haar tong beweegt.

Heb je ook panacur gekregen tegen parasiet?

Bij een parasiet en evenwichtisstoornissen denk ik spontaan aan EC

Aan die longontsteking en parasiet ... kunnen het longwormen zijn?

Alleszins heb je daar panacur voor nodig.

!!! Als je konijn niet eet moet je altijd meteen naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gister naar de DA gweest en idd dwangvoer en pijnstillers mee gekregen dus gister avond elke keer gedaan en medicijnen ook weer en dat ging goed op einde van de avond luste ze zelfs een stukje appel. Vanochtend ook een stukje komkommer gegeven en ook dat luste ze. Ze wilde drinken uit haar drinkfles, maar dit ging nog niet dus ik heb toen in der drinkfles geknepen zodat er een straaltj uit liep en zo dronk ze wel. Me broertje wilde nu net haar weer dwangvoer geven maar nu eet ze niks meer en hij is helemaal overstuur. We dachten echt dat het al weer ietsjes beter ging ik ga vanmiddag uit me stage om half 1 naar huis om het samen met hem toch nog een keer te proberen. Wat raar of niet dat het opeens goed gaat en dan opeens een terugval heeft. Denk dat ze nu weer meer pijn heeft misschien dat ze daarom niet meer wil eten? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft je diere arts ook gezegd wat het ninjte heeft ,en heb je zijn gebit na laten kijken ,zodra een konijn pijn heeft zal het indd stoppen met eten .anders toch maar weer terug naar de diere arts ,de opleving van gister avond kan door de pijnstilling komen ,en als die uitgewerkt is ,begint het dus wer opnieuw .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Tanden en alles nagekeken dat was allemaal goed. Wel knarst ze met haar tanden dus ze heeft wel pijn. Net toch weer naar huis gegaan en ze heeft weer wat dwangvoer en water op. Ook weer een stukje appel bij haar neer gelegd. Maar weer verder kijken hoe het straks gaat met voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch wel verstandig om weer naar de da, of een andere da te gaan, want de oorzaak moet wel achterhaalt worden. Zo bestrijd je alleen de symptomen en daar heeft je konijntje niet zoveel aan op de langere termijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft weer gekeuteld :D:D bn zoo blij gister de DA nog gebelt en deze wilde dat we morge weer belden (vandaag dus) aan het begin van de middag en alles weer vertelde hoe het dan was zodat als ze haar nog wilde zien dat nog kon voor het weekend. Ze eet ook zelf weer wat stukjes komkommer vind ze heerlijk op dit moment ook stukjes appel en hooi :D ze heeft ook al een heel klein beetje zelf weer gedronken :D dus k hb goede hoop :D Ook is ze al weer ietsjes minder wankel en probeerd ze zichzelf alweer helemaal schoon te krijgen. Denk dat het eetprobleem nu wel langzaam aan over gaat :D nu alleen nog hopen dat de antibiotica aanslaat en dan is ze volgende week weer zo goed als de oude :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is weer helemaal mis :'( vanochtend kwam ze wankelend aflopen op een yoghurt dropje die ik haar gaf en ad ze het op dus ik was happy... en nu wil ze vanaf vanmiddag al niks eten of drinken dwangvoer slikt ze niet door en ze doet heel raar haar ademhaling is heel vreemd lijkt wel of er 10 andere konijntjes in zitte zo raar zie je haar buik bewegen en haar hofdj valt soms voorover en ze legt haar pootjes niet meer goed neer.. ik heb echt het gevoel alsof ze achteruit is gegaan en vrees het ergste wat kan of moet ik doen k weet het eg niet meer probeer van alles, maar niks lijkt te werken. Ze kijkt heel vaag it haar oogjes en als j bij har oog in de buurt komt doet ze hem niet eens dicht.. wat moet ik nu? ben zo bang dat ze dood gaat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja op dat forum staat die in mijn dorp er ook bij (huissen) maar daar was ik dus al geweest en niet zo bar goed advies en alles gekregen.. op die site staat er 1 in nijmegen ik me moeder en broertje zijn nu druk aan het overleggen bellen blabla om ergens terrecht te kunne nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

this al te laat hadde afspraak alleen me broertje moest nog even terug komen van zijn vriendin.. toen ging haar kopje de hele tijd scheef hangen toen opeens trok haar hele lichaampje samen een aantal keren en toen was het gebeurd :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .