Ga naar inhoud

Kerrie en problemen met plassen


Petradhd

Aanbevolen berichten

In een eerder topic heb ik bericht dat Kerrie op een of andere manier gewond was geraakt aan haar vulva. Nu gaat het met de verwonding op zich wel goed, het ziet er allemaal rustig en niet ontstoken uit. Ze lijkt er ook geen last van te hebben, is een vrolijk gezellig konijn. Maar nu het probleem: doordat haar vulva deels is uitgescheurd lijkt ze niet normaal meer te kunnen plassen. De vacht is rond haar vulva helemaal vies, eerst schrok ik ervan doordat ik dacht dat het was gaan smetten of dat er smurrie uit de wond kwam ofzo. Maar zoals ik al zei ziet het er allemaal heel netjes uit. Vandaar dat ik bedacht dat het zeer waarschijnlijk urine is. Het is op zich ook wel logisch dat als de boel niet meer goed op zijn plek zit dat de plasstraal ook anders is.

Maar nu mijn grootste vraag: kan dit ook vliegen aantrekken en myasis veroorzaken? Want als dat zo is ga ik morgen nog ergens rear-guard halen, al moet ik er zelf voor naar bunny bin rijden.

Nu is het madenprobleem voor mij het meest urgente, maar een vieze vacht van de urine kan ook niet maar blijven bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat dat geen problemen voor haar huid gaat opleveren. Toen zat ik dus te denken of het mogelijk is om dmv reconstructieve plastische chirurgie de zaak weer een beetje in vorm te krijgen. Zouden er dierenartsen zijn die hiervoor de nodige kennis en ervaring hebben? Weegt het nut van een dergelijke ingreep op tegen de nadelen? Want een operatie is niet zomaar iets natuurlijk.

Iedere dag wassen is niet echt een goede optie. Voor Kerrie zeer stressvol, en ik kan het sowieso niet alleen. Ze is gewoon veel te sterk :$ En ja, ik ben sterker, maar ik wil niet dat ze al spartelende haar rug beschadigt of breekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Bij de DA kon alles wat beter worden bekeken, en het is toch wat gaan smetten in de plooien. Volgens de DA is het inderdaad urine waar haar vacht vies van is. Ik heb zalf meegekregen (oogzalf, omdat dat niet schadelijk is als ze het oplikt) en daar moet ze een aantal maal per dag mee worden ingesmeerd totdat het allemaal weer mooi is. En ik kan je vertellen, dat gaat niet makkelijk. Mevrouw heeft nogal een willetje, en ze wil duidelijk NIET ingesmeerd worden. Om het nog leuker te maken: als het straks allemaal weer genezen en mooi is enzo, moet ik haar iedere dag gaan insmeren met zinkzalf om de boel te beschermen tegen de urine. Pfff, ik kijk er echt naar uit... not!!! Maar goed, wat moet dat moet en er zit niets anders op. Ik ben iig niet van plan om Kerrie weg te doen omdat ik er nu wat meer werk aan heb.

Ik heb bij bunny bin inmiddels ook rearguard besteld. Ik wil niet dat ze straks onder de maden komt te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .