Ga naar inhoud

Chimsee ent reactie of bijt abces


Peacefull

Aanbevolen berichten

Hallo Konijnen vriendjes

Ik mijn nijnen 2 weken geleden laten enten, en dacht dus dat Chimsee een entreactie had een dikke bult met een miniscuul korstje erop

Ik heb 2 x per dag gecontroleerd of het verandering gaf , ik mocht er ook gewoon aanzitten, het was 'n vrij harde bult..

wat zag ik nu tot mijn grote schrik gisteren dat de hele bult verdwenen is , maar dat de bult dus opengebarsten was(nergens pus of vuiligheid gevonden)

de wond ziet er heel proper uit en begint zag ik vanmorgen al weer dicht te groeien..

Ik check op ontstekingen of de wond geirriteerd was

wat denken jullie , toch een bijt abces, ik heb niks gezien maar chimsee is nogal al irritant tegen romeo , ze bereid zijn hoofd en is eigenlijk de baas

dus kan me best voorstellen dat hij haar een keer gebeten is, of kan een entreactie zich ook vormen in een abces?

de wond ziet er keurig uit , mooi rose het is een gaatje van 0.5 cm in doorsnede , geen witte randjes en langzaam begint zich een korst te vormen

ik heb de vieze haartje eromheen weggeknipt

ik denk zelf dat hier geen DA naar hoeft te kijken, maar wil toch graag van de nog meer ervaren konijnenvrienden hier of ik de juiste beslissing neem in dit geval.!!

bedankt en groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eigenlijk niet weten, heb hier geen ervaring mee. Maar als ik het zo lees klinkt het verder wel goed, als het niet gaat ontsteken en goed geneest zou ik niet weten wat een dierenarts eraan toe kan voegen.. Gewoon goed in de gaten houden zou ik zeggen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuz heeft ook een entreactie maar die gaat niet open, die word langzaam kleiner. Bij een entreacie hoort de bult volgens mij niet open te gaan en er hoort ook niks in te zitten (zoals ik het heb begrepen want bij Fuz keken ze juist of er niks in zat). Weet je zeker dat er geen rommel uitkomt? (pus uit een abces is heel dik en moet je er vaak uitknijpen wil je iets zien) Een abces gaat nl ook snel dicht hoor. Dat hebben we bij Lucky gezien. Haar abces was open gemaakt en de volgende dag zat het dicht.

Ik zou zelf toch wel even contact opnemen met de da voor de zekerheid (ik ben ook even geweest met Fuz).

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh? Cindy

komt een abces weer terug, het wondje is mooi schoon een gaatje is het echt.

er zit ook geen bult of verdikking meer onder..en het begint te genezen

dus kan ik er dan vanuit gaan dat dat abces weet terug komt?of is dat alleen als er nog pus inzit want dat is niet het geval..

anders laat ik voor de zekerheid de DA checken

jammer dat ik geen foto kon maken ervan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abcessen komen idd vaak terug. Bij Lucky was het abces open gemaakt (of vanzelf open gegaan bij het nakijken, dat weet ik niet meer) en de volgende dag was het dicht gegaan. Wij hebben het gespoeld met water/betadine oplossing en ze heeft een ab kuurtje gehad. Bij haar is het toen niet meer teruggekomen maar anders had het verwijderd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt cindy!

kzal haar heel goed in de gaten houden

maar weet je wat het rare is, ik heb nergens ook maar 1 spatje pus of wat dan ook gevonden

ik heb zelf heel veel abcessen gehad en weet wel open snijden , schooon spoelen , drain erin etc,

maar haar wond ziet er 10 x beter uit dan al mijn operatie wonden van absessen bij elkaar..

Ik check haar heel goed...wil n iet dat ze pijn heeft of nog erger ziek wordt!

bij enig twijfel direct naar de DA !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks

ik houd jullie op de hoogte

met mijn zorgen meisje van de laatste tijd..

arm ding

gelukkig is het een bikkel en laat zich niet makkelijk eronder krijgen

leuk feitje ik heb ze het hele weekend de vrijeheid gegeven dus niet opgesloten

mijn huis wordt namelijk eind juni verbouwd , dus sloop en co mogen hun gang gaan

en heerlijk dat ze het vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .