Ga naar inhoud

ik word gek!!


Indra24

Aanbevolen berichten

Okeej, mijn konijn Sirius is echt een lieverd...En ben echt stimpel-stapel-dol op m! Maar....hij heeft een heel irritante gewoonte ontwikkeld...

Hij loopt t grootste deel van de dag los in de kamer, en heeft dan de grootste lol...Maar als hij even naar binnen moet of snachts en als ik moet werken, gaat hij aan de tralies van de kooi rammelen, en hard ook!!

Hij heeft in de kooi genoeg speeltjes en een knuffel, maar hij blijft t doen..

Ik krijg t m niet afgeleerd...Ik roep NEE, of klap in mn handen en zelfs een plantenspuit vindt ie gewoon leuk...

Wie heeft er de gouden tip voor me? Want vooral sochtends heel vroeg en snachts is het errrug irritant!!

Grtjs, Indra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gedrag negeren, zodra hij door krijgt dat zeuren geen zin heeft zal die er vanzelf mee stoppen. Hem aandacht schenken door nee te zeggen en andere manieren om en wat af te leren zal hem juist stimuleren om door te gaan want hij krijgt wel jou aandacht door dat gerammel!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat misschien voor jou zo'n ren ook wel een uitkomst is. Dan hoeft hij niet terug in z'n hok, heeft hij nog lekker wat ruimte. Mits hij er niet overheen springt, of hem wegduwt (wat je tegen kunt gaan door er iets laags tegenaan te zetten)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt...Maar zo;n ren is helaas voor mij geen optie...Daar is mn kamer te klein voor...En hij kan als ik thuis ben zelf in en uit de kooi en dat doet ie dan ook...Hij gaat soms uit zichzelf ook binnen liggen, dus hij vind zn kooi niet vervelend..En hij springt ook op bed en op de bank, dus zal hij uiteindelijk ook wel over zo;n ren heen kunnen haha!

Dat negeren is moeilijk, maar ik ga t toch maar eens proberen...

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het geen optie voor je, maar een vriendinnetje zou kunnen helpen. Mosterd smeet 's avonds en 's nachts altijd met zijn voerbak door het hok om te laten weten dat hij het er niet mee eens was dat ik hem weer had opgesloten. En zo'n aardewerk bakje in een houten hok, dat maakt behoorlijk wat kabaal! Sinds hij gekoppeld is aan Kaatje doet hij dat niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het geen optie voor je, maar een vriendinnetje zou kunnen helpen. Mosterd smeet 's avonds en 's nachts altijd met zijn voerbak door het hok om te laten weten dat hij het er niet mee eens was dat ik hem weer had opgesloten. En zo'n aardewerk bakje in een houten hok, dat maakt behoorlijk wat kabaal! Sinds hij gekoppeld is aan Kaatje doet hij dat niet meer.

Nee, nou is waarschijnlijk Kaatje de pineut, hahaha.:lol: Of ze heeft hem netjes opgevoed en zit ie onder de konijnen-plak, hahaha:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een andere oplossing voor je als je uit je slaap wordt gehaald door het kabaal: Ohropax oordopjes! Zijn van die wasbolletjes, gebruik ze zelf ook wel eens als ik niks wil horen als ik ga slapen. Kosten bijna niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeren is idd de beste optie. En als je eenmaal begint met negeren moet je echt consequent zijn, als je 1 keer wel reageerd heb je je vorige inspanningen weer teniet gedaan. Ik heb hier trouwens ook een konijn zitten dat nergens van onder de indruk is:| (ze kauwt trouwens niet op de tralies hoor)Dat soort konijnen kun je dus niet "straffen":bounce:

Verder zijn oordopjes erg handig. Ik slaap altijd met oordopjes omdat ik last heb van alles wat geluid maakt:blink: Ik gebruik herrie stoppers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .