Ga naar inhoud

Ernie ziek ?


Sterre

Aanbevolen berichten

Volgens mij is Ernie ziek...

Hij is helemaal niet zo actief, gaat ergens zitten en dan blijft hij daar ook een hele tijd. Ook knijpt hij af en toe dan zijn oogjes half dicht.

Zijn vacht ziet er perfect uit, glanst mooi.

Zijn kontje is schoon...

Ik heb ze nog maar 1,5 week dus het is lastig om te bepalen of zijn gedrag

echt totaal anders is dan normaal.

Maar ik zie toch echt wel een verschil met vorige week.

Ik vind het ook zo moeilijk met 2 konijnen om te merken of hij wel eet en drinkt. Dat heb ik hem af en toe wel zien doen, maar de hoeveelheden kan ik niet in de gaten houden met 2 konijnen.

Ik kan ze apart van elkaar zetten zodat ik kan zien of hij eet en drinkt, maar ja, straks kunnen ze later niet meer bijelkaar, of is het wel het beste dat ik ze apart zet ?

Het is meer een algeheel gevoel dat ik heb dat het niet goed met hem is, als het vandaag niet verbetert ga ik vanavond naar de dierenarts !

Ik hoop maar dat het meevalt, ben nu al zo gehecht aan hem !

Sterre :wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, wat Cindy zegt. Iets lekkers aanbieden en als hij niet eet, niet wachten tot vanavond ,maar meteen naar de DA gaan. Het kan heel snel gaan met konijnen die niet eten en vermits je niet zeker bent wat hij precies wanneer gegeten heeft, zou ik niet het risico nemen tot vanavond te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hè, dat onderbuikgevoel ... Herkenbaar hoor..

Je hebt al goede tips gekregen !

Toch goed in de gaten houden, scheiden wat wel en niet normaal is (als je bezorgd raakt lijkt alles 'anders') en misschien alvast een afspraak maken ? Weet niet hoe makkelijk je terecht kan bij jullie.

Als het over een paar uur wel beter gaat, kan je die altijd nog afzeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij wil niets meer eten, zelfs geen paardebloem.

Oh, ik kan wel janken, hij wordt nu zelfs beetje apathisch.

Ik ga mijn man bellen want ik wil zsm naar de dierenarts.

Zit alleen thuis zonder auto met 2 kleine kinderen...

Kan ik beter allebei de konijnen samen meenemen of alleen Ernie ?

Bert mankeert niets, die is erg levendig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ghoed dat je gelijk naar de dierenarts gaat! niet eten en stil in een hoekje zitten is geen goed teken.

als je naar de dierenarts gaat neem dan beide konijnen mee....

door de dierenarts kunnen ze anders gaan ruiken en dat kan problemen opleveren als je ze dan weer bij mekaar wilt zetten...

dus beter samen mee!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts, heb een spoedafspraak gemaakt, ze zaten helemaal vol maar ik zei dat ik niet tot het avondspreekuur kon wachten.

Ernie ging in de laatste 2 uur ontzettend hard achteruit, wat volgens de dierenarts een erg slecht teken is.

Hij heeft een hele lage ondertemperatuur (34,5) en is uitgedroogd.

De dierenarts dacht misschien aan een hersenvliesontsteking...

Hij heeft een hele fles vocht toegediend, een antibiotica ingespoten en nog een ontstekingsremmer.

Ik had de keuze meenemen en tegen een warme kruik leggen of daar laten.

Ernie is bij de dierenarts gebleven, hij ligt nu op een warmtedekentje in een hok. Ik ben er helemaal stuk van :(.

De komende uren zijn kritiek, ik mag vanavond om 19.00 bellen hoe het gaat. Mocht het in de tussentijd alsnog misgaan dan wordt ik gelijk gebeld.

Hij staat nu tenminste onder goede toezicht.

Als het aanslaat dan wordt er daar ook indien nodig gedwangvoederd.

En dan te bedenken dat ik hem gisteravond nog lekker op de bank op schoot had, onvoorstelbaar dat zoiets zo snel kan gaan.

Ik ga nu Miriam van de opvang even bellen.

Ben bij haar helemaal vergeten te vragen of ze ingeent zijn...

We hebben ze ook nog maar 1,5 week.

Zodra ik nieuws heb dan laat ik het weten.

een hele verdrietige Sterre :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meid wat ontzettend naar! Je hebt er goed aan gedaan naar de da te gaan en voet bij stuk te houden. Wat zal je geschrokken zijn, het kan inderdaad zo snel gaan bij konijnen. Ik ben afgelopen januari mijn Moos verloren. De dag voor de tijd maakte hij nog Binky's, sjeeste rond, at al zn eten gretig op. Volgende dag kom ik in de kamer, zit ie in een hoekje, eet bijna niets meer, en 's avonds was het over:( Nou wil ik je niet banger maken hoor, probeer alleen aan te geven hoe snel het kan gaan:(

Heel veel sterkte meid en ik zal heel hard voor je duimen dat het goedkomt! Is hij nu trouwens alleen bij de da, of zijn ze samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze allebei meegenomen en de dierenarts heeft op mijn verzoek Bert (voedster) ook meteen helemaal nagekeken.

Haar temperatuur was prima, ze was niet uitgedroogd en was erg actief.

We hebben haar weer meegenomen omdat ze te actief was om bij hem te laten.

Hij moet eerst aansterken en zij wil dat hij in beweging komt dus gaat dan steeds tegen hem aanduwen, echt zo zielig...

Bert is dus weer terug in het hok, in haar eentje...

Als het problemen zou geven met opnieuw koppelen dan zie ik dat dan wel weer ! Verwacht ik niet want ze waren superclose de laatste dagen.

Belangrijkste is dat Ernie er eerst weer bovenop komt.

Mijn dochtertje is ook helemaal verdrietig, ze zit al 1,5 week bijna de hele dag bij de konijnen in de ren. (sinds we ze hebben)

Zij had Ernie bij de opvang uitgekozen, hij is ook echt een superlief knuffelkonijn.

Bert blijkt toch wat wild en houdt niet echt van aaien.

Vonden we jammer, maar geen probleem aangezien het zo goed klikte tussen die 2 en Ernie gelukkig wel een knuffel is.

Owwww, ik hoop maar dat hij het redt !

Heb Miriam trouwens telefonisch op de hoogte gesteld.

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zoiets zo snel kan gebeuren.

Sterre :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bijkomend "detail", ik heb dus 2 dochters, 1 van 3,5 en 1 van 1,5.

De oudste heeft Ernie uitgekozen, maar de jongste heeft als baby toen ze nog maar 5 weken (!) oud was kantje boord gelegen met een... hersenvliesontsteking. (zelfde dus als waar de dierenarts aandenkt)

Dat was echt zo eng, gelukkig waren we daar net op tijd bij.

Maar bij haar hadden we ook overdag nog gewinkeld en 's nachts was het mis.

We hebben eigenlijk behoorlijk zware jaren achter de rug, nu dit weer.

Staat allemaal los van elkaar dat weet ik wel, maar toch.

Was het maar vast 19.00......

Sterre :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De assistente belde me om 18.45, net voor het spreekuur om 18.30 leefde Ernie nog. Toen ze 10 minuutjes later ging checken was hij overleden...

:(

Ik ben er stuk van, ik had dit echt noooit gedacht.

Natuurlijk weet je dat dieren net als mensen dood kunnen gaan, maar zo snel..

Ik had ze nog niet lang maar op de een of andere manier had Ernie ons hart helemaal gestolen.

Bert is ook lief, maar anders, toch schuwer, en wil liever niet dan wel geaaid worden.

Ernie genoot gewoon van het aaien, ging er dan ook echt voor zitten.

Miriam van de opvang heb ik inmiddels al gesproken, ligt ook natuurlijk zeker niet aan haar.

Bert is logischerwijs ook wat van slag, is natuurlijk ook door de dierenarts nog getempd enzo, en ze is al wat nerveus dus dat helpt niet als je ergens pas 1,5 week woont. Nu moet ze ook nog haar mannetje missen.

Ik weet nog niet wat ik verder wil, eerst deze klap maar proberen te verwerken...

Sterre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .