Ga naar inhoud

net gecastreerd en een paar vraagjes


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Hoi,

Knabbel en Babbel zijn afgelopen woensdag gecastreerd (14 mei) en het gaat goed met ze. Woensdag toen ik ze op ging halen bij de dierenarts kwam babbel al meteen naar voren toen hij mij zag. Knabbel keek meer van: hoe durfde je me te laten castreren :((. Ik durfde ze bijna niet te pakken daar, was zo bang dat ik ze pijn zou doen.... Woensdag hebben ze allebei flink geslapen en waren nog wat suffig, ging bij thuiskomst gelijk aan de kruidenhooi maar dronken vrijwel niks. Het viel me toen op als ze in mijn armen lagen te slapen (apart natuurlijk), dat Knabbel dan indutte en dan wakker schoot en ineens begon te rennen, net alsof hij wakker schoot. Dan zag hij mij en kroop terug in mijn armen. Dit is nog best veel gebeurd die dag. Is dat van de narcose of meer het verwerken van de gebeurtenissen van die dag van de witte jassen en spuiten? Ze zijn onder algehele narcose geholpen. Intussen doet ie dit niet meer. En hechtingen? Gaan die er vanzelf uit of moet je die altijd laten verwijderen bij de dierenarts? Intussen eten ze ook weer bics en drinken (maar wel nog steeds uit een bakje ipv hun oude bekende flesje). Ze hebben vandaag weer uitgebreid gespeelt en gerent door de woonkamer en keuken dus dat is ook een goed teken. Wat ik me dan ook nog afvraag, ze zitten de hele dag door hun wondje schoon te likken maar bijten de hechtingen niet eruit dus is het echt likken. Is dit goed of geeft dit aan dat ze pijn hebben?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ow ja, voor mensen die er misschien wat aan hebben: ik heb Knabbel en Babbel de 1e 3 dagen op dekens gehouden, werkte perfect (vond op kranten zetten zo zielig). Enige nadeel, na 1 dag is de deken wel vies en moet je er een nieuwe deken in doen. En natuurlijk niet goed voor knabbelgrage konijnen. Nu zitten ze op houtkorrels ipv houtvezel en ik denk dat ik volgende week weer overstap op houtvezel.

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je zo alleen maar antwoord geven op de hechting vraag.

Ik weet niet wat voor hechtmateriaal de dierenarts heeft gebruikt. Oplosbaar of niet oplaasbaar. Je kunt ze er na 10 dagen ook zelf uithalen. Als het oplosbaar is mag je ze ook laten zitten, maar mag je ze ook verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen hadden wel allebei een blauw draadje tussen hun beentjes hangen... dit waren oplosbare hechtingen en waren na tien dagen compleet verdwenen.

degen die je het beste antwoord kan geven op de vraag over de hechtingen is de dierenarts. dus ik zou morgen evn bellen en vragen hoe en of er gehecht is en hoe dit verder moet verlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de dierenarts gebeld en alles gevraagd en uiteindelijk besloten om vanavond nog langs te gaan en ze te laten controleren.

Ik had gisterenavond namelijk gezien dat ze ineens witte vlekjes rond het wondje van de castratie begonnen te krijgen. Volgens de assistente kon dit duiden op een abces (ontsteking) of dat de hechtingen op aan het lossen waren. Toch besloten naar de dierenarts te gaan (misschien stom maar ik doe alles voor die beestjes en wacht nooit als ik het niet vertrouw) en het bleek inderdaad een ontsteking te zijn bij allebei omdat ze zichzelf heel veel schoon likte en ook bijten daar. Antibiotica gekregen voor beide voor 1 week en goed in de gaten houden, geen verbetering, dan terug komen. Verder heb ik gevraagd naar de hechtingen of niet en ze zijn gehecht met oplosbare hechtingen die vanzelf verdwijnen. Het wakker schrikken na de operatie kwam van de narcose zei de dierenarts. Verder waren ze prima in orde. Nu goed de ontsteking in de gaten houden.

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .