Ga naar inhoud

Allergie bij konijntjes??


Rian

Aanbevolen berichten

Een van mijn nijntjes is de laatste weken behoorlijk aan het niezen. Ze graaft veel en vooral dan niest ze zich suf, best zielig. Gelukkig zie ik geen snot en is ze verder levendig en eet goed. Dierenarts voor de zekerheid gebeld, deze gaf aan dat ik eens moest proberen met een andere bodembedekking. Heb nu dus aubiose (hennep) op de bodem van het hok gelegd, en ze niest bijna niet meer. Het moet dan wel een of andere allergie zijn. Ook stof in huis laat haar behoorlijk niezen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Overigens heeft de andere nijn nergens last van, ze zitten samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan idd voorkomen dat konijnen een allergie hebben door hun bodembedekking... dat is wel al eens meer voorgekomen.

aubiose is een goed middel omdat dit stofvrij is en tot vijf keer zijn eigen gewicht akn opnemen!

een goede keuze dus om deaarvoor te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido...ze neemt hier en daar een klein hapje maar volgens mij doet ze dat uit nieuwsgierigheid, ben wel heel blij dat ze stukken minder niest want het was echt zielig om te zien! Denk dat ik wel elke dag moet blijven stofzuigen..nooit geweten dat dit bij konijntjes voor zou komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het ook gek, ineens kreeg ze het, in de dierenwinkel gaven ze aan dat het steeds vaker voor schijnt te komen bij konijntjes, net zoals mensen ook steeds vaker allergieen ontwikkelen. Tja, het is in ieder geval een geluk dat ze het erg goed doet op de aubiose bodembedekking, ook als ze graaft niest ze nog maar zelden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .