Ga naar inhoud

wat eet je konijn vandaag?


Aileen

Aanbevolen berichten

Het menu van onze konijnen ziet er vandaag zo uit

10 blaadjes andijvi

8 blaadjes witlof

plukje rucola

plukje spinazie

1 stronk paksoi

1 stronk bleekselderie

morgen krijgen ze:

10 blaadjes andijvi

8 blaadjes witlof

3 stronken wortelloof

1 stronk paksoi

1 stronk bleekselderie

3 schijven komkommer

2 takjes peterselie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die van mij eten dan een beetje 'saai' denk ik. Maar regelmatig dezelfde groenten schijnt beter te zijn voor de darmpjes waar vooral Sam wel eens last van heeft.

Ze krijgen elke dag witlof, bleekselderij en een klein stukje wortel. Die dingen vul ik aan met wat ik zelf eet. De ene keer basilicum, of tomaat, komkommer, appel, andijvie...net wat ik in huis heb eigenlijk. Alleen geen sla, daar gaat Sam van aan de dunne...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak 2 keer per week een mix. Ik ga naar de markt en gooi dan de groentebak vol met 2 soorten peterselie, munt,dille, thijm, basilicum,rucola en wortelloof. Dat zet ik goed onder elkaar en daar grabbel ik een keer of 3 per dag in. Ze komen het meestal zelf wel vragen :lol:

Momenteel heb ik ook witloof en ze krijgen ook regelmatig selder en Romeinse sla.

Daarnaast krijgen ze elke dag 1 klein druifje als tractatie.

Dan nog 100gr ss per dag en een keer of 3 een goeie hand vol hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grote bak vol voer, heel veel hooi, en lekker veel witlof.. En peterselie

Ik kwam vanmorgen naar beneden van mijn hoogslaper, cirkelt er een konijn rond mijn voeten... Wilde er eentje wat lekkers: witlof:) Daar is ze helemaal verslaafd aan:p Ze valt er echt op aan.. Gelukkig maar, want ze heeft baby's te voeden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze nijntjes weten het ook precies... 's morgens een klein handje SS als mn man uit bed komt.. en een paar uurtjes later groenvoer van mij.. Ze staan dan te springen en doen. Als het een dagje op is, voel ik me altijd erg schuldig!

Zo net zijn ze als roofvogels afgevlogen op een bak vol:

witlof, andijvie, spinazie, wortel + loof.

Straks miss nog n stukje appel of aardbei voor de liefhebben (lusten ze niet allemaal, gekkerds! Is het lekkerste dat er is haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ze als ik uit mn werk kom een bakje biks

en dan voor het slapen nog een paar blaadjes andijvie, witlof

en dan 's ochtends ook weer..

witloof en andijvie heb ik altijd wel in huis (zelfs speciaal naar de andere super geweest vandaag omdat de andijvie op was bij mn eigen super)

en 1x in week meestal geef ik ze een kapje brood dat over is, en haal meestal in het weekend bieslook en selderie.

stukje appel af en toe als ik die zelf eet.

is er eigenlijk een max aan het groenvoer dat een konijn kan/ mag eten? heb namelijk geen idee hoeveel hetgeen weegt dat ik ze geef

Link naar reactie
Delen op andere sites

bieslook mogen ze inderdaad niet hebben.

De konijnen krijgen hier minimaal 5 soorten groenten per dag. volgens mij is dat juist goed als ze verschillende soorten groenten krijgen.

en zie de konijnen altijd er van glunderen :)

correct me if i'm wrong:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik voor de eerste keer geprobeerd om ze gele paprika te geven: ze hebben er eens aan gesnuffeld en toen hebben ze zich alle twee ostentatief omgedraaid en lieten ze mij hun rug zien! Voorlopig lusten ze het dus niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag hebben ze gehad......

- andijvi

-witlog-

- wortel en wortelloof

- thijm

-citroenmelisse

-peterselie

- bassilicum

-selderij

- ruccola

- komkommer

en op zaterdag krijgen ze altijd een stukje appel.....

vanochtend hebben ze uiteraard hun biks gehad en beiden een rozijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eten hier met z'n tweeén een hele honden voerbak aan groen leeg.....

t kost nu idd wel wat meer tijd om t klaar te maken omdat ik de wortel in reepjes moet snijden voor floes, ivm zijn tanden, en de andere groenten ook in kleinere stukken moet geven....

maar ach..... die vijf minuten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

Ik durf bijna niet meer te schrijven wat mijn nijntjes krijgen....die hebben niet zo'n uitgebreid menu iedere dag hoor....wel iedere dag groen voor maar 1 soortdan weer woteltjes dan andijvie, dan weer witlof....ligt er aan wat ik aan groente eet....wortels heb ik trouwens altijd in huis...en natuurlijk biks en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had nieuw hooi gekocht (met kamille, had eerst met rozenbottels ofzo) en dat vinden ze giga lekker...

valt het jullie ook op dat ze eerst aan 1 groente gaan en daarna de andere? (de kruiden gaan eerst, dan de andijvie, dan de witlof en dan het evt brood/fruit?) of eten jullie konijnen alles doorelkaar tijdens 1 eetsessie...

en wat ik me afvroeg.. is het wel okey dat ze alles zo snel opeten? Ik geef ze het groen in de ren/bak en ze vreten het op als bezettene.. af en toe smakt en borrelt het dan ook, dat ik denk: dat kan toch niet goed zijn!? zou het beter zijn om kleinere portie's achterelkaar te geven? of maakt dat niets uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had nieuw hooi gekocht (met kamille, had eerst met rozenbottels ofzo) en dat vinden ze giga lekker...

valt het jullie ook op dat ze eerst aan 1 groente gaan en daarna de andere? (de kruiden gaan eerst, dan de andijvie, dan de witlof en dan het evt brood/fruit?) of eten jullie konijnen alles doorelkaar tijdens 1 eetsessie...

en wat ik me afvroeg.. is het wel okey dat ze alles zo snel opeten? Ik geef ze het groen in de ren/bak en ze vreten het op als bezettene.. af en toe smakt en borrelt het dan ook, dat ik denk: dat kan toch niet goed zijn!? zou het beter zijn om kleinere portie's achterelkaar te geven? of maakt dat niets uit?

Ja, konijnen zien kieskeurig hé en eten eerst wat ze op dat moment het lekkerste vinden...

En dat snel eten...is denk ik normaal... Maar ik geef ook altijd vele kleine porties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .