Ga naar inhoud

dierenartsbezoek


Aanbevolen berichten

Gisteravond was het weer zover. Snuffel at niet meer, had een dikke opgezette buik, lusteloos en koude oortjes.

Na zn prozyme waar die de laatste keren van opknapte was dat nu niet het geval en ook na ciseral en carpofen ging het niet beter. Toen we terug kwamen van hondenschool dus toch besloten om naar de dierenarts te gaan.

dierenarts opgetrommeld en 10 minuten later stonden we daar.

snuffel was met 3 weken geleden 100 gr afgevallen. had 35,8 graden, terwijl het 39 hoort te zijn. onderkoelt dus. En niet de darmen maar een opgezetten maag.

Ze heeft hem toen een injectie ciseral gegeven (of eigenlijk bart om te oefenen). Ook heeft die een infuus met warm vocht gehad.

daarna ook nog kiesjes gekeken. Hij kreeg allerlei klemmetjes in zn bekkie en met een vijl heeft ze de iets of wat scherpe kantjes afgeveild, al was dat waarschijnlijk niet de aanleiding (we vermoeden verstopping die over ging in gas en combi met de spanning van de nieuwe nijntjes want dat hebben ze zeker wel door).

Ik heb dus ook zn ieniminie kiesjes gezien.

Vanacht om 6 uur toen bart thuis kwam (van nachtdienst) heeft die nog een injectie gezet bij snuf. Vannochtend samen met zn moeder nog een gewoon spuitje in de mond ciseral en weer dwangvoeding.

Nu een half uur geleden zag ik dat zn buik niet meer zo opgezet was en hij weer wat nieuwsierig werd. Ff geleden heeft die nu weer een peterselie en een blaadje andijvie gegeven...we gaan gelukkig dus weer de goede kant op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hartstikke goed met snuffel, staat weer als vanouds bij het hekje te vragen om biksjes. normaal krijgt die die niet de hele tijd, nu lekker wel! hihi, hij weet dat hij verwend mag worden!

we zijn er vannacht maar uit gegaan voor medicijnen (bart ging werken, ik daarna weer slapen) dus ga ik over 10 min als bart weer thuis komt maar weer geven. Dan hoefde ik het niet alleen te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .