Ga naar inhoud

Aardbeien? Meloen?


BunnyLover

Aanbevolen berichten

aardbeien mogen ze sowieso hebben.. ik geef dat in de zomer ook wel eens af en toe... en lach me dan dood om die rood besmeurde snoetjes haha.

meloen staat ook op de veilige groenten lijst dus die zul je dan ook mogen geven.

ik weet allen niet of dit voor alles soorten meloen geld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne pleegt nog net geen moord voor aardbeien. Druifjes (zonder pit! ) vinden ze ook vaak heel lekker. Ik geef hem zo nu en dan een stukje fruit als tractatie ipv de chemische konijnensnoepjes.

Wat ik altijd zo geweldig vind is dat als hij klaar is met het druifje of het aardbeitje, hij zn hele mond af gaat likken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah konijnen mogen alle soorten fruit met schil en al

??? Ow.. mogen ze dan ook sinaasappel? En grapefruit? Is dat niet veel te zuur? En ook met schil en al.. lijkt mij niet altijd even veilig.. je weet helemaal niet hoe bespoten sommig fruit is.. :blink: Toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinaasappel en mandarijn mogen ze wel hebben maar ik ben er zelf geen fan van..... het is sowieso enorm zuur, wat niet al te goed is voort hun maagjes en het bevat ook nog eens veel vliesjes die makkelijk aan de tanden en in de keel kunnen blijven hangen.

ik geef het ook zeker allemaal zonder schil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

??? Ow.. mogen ze dan ook sinaasappel? En grapefruit? Is dat niet veel te zuur? En ook met schil en al.. lijkt mij niet altijd even veilig.. je weet helemaal niet hoe bespoten sommig fruit is.. :blink: Toch?!

Ben ik met je eens...en bepaalde fruitsoorten zijn helemaal niet goed voor hen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze wel en niet mogen idd... maw wat wel en niet giftig is...

Heb je ook alles gelezen???

Dit bv:

Met koolsoorten moet je ook opletten, teveel kool (en slasoorten), zeker als er geen andere groentes bij gegeven worden kan voor darmproblemen zorgen!

Dat staat nog VOOR de lijst met veilige groenten begint!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met koolsoorten moet je ook opletten, teveel kool (en slasoorten), zeker als er geen andere groentes bij gegeven worden kan voor darmproblemen zorgen!

Dat staat nog VOOR de lijst met veilige groenten begint!!!

Helemaal waar! Maareh.. ik zou slasoorten zeker niet tussen haakjes zetten! Sla moet je echt met mate geven! Zoals je al zie vanwege de darmprobleempjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze hier voor het eerst dit seizoen een halve aardbei gekregen. Zoals verwacht vond Savannah het helemaal het einde. De andere vier haalden er hun neusjes voor op :blink:

Haha, dat neus ophalen gebeurde hier ook. Eerst een flinke lebber erover, dan niet willen opeten. Tja, als hij zo afgelebbert is dan hoef ik hem ook niet meer he :)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gister ook aardbeien meegenomen.

Het duurde een eeuwigheid voordat Nijntje er een muizenhapje van wilde nemen (tanden erin, en dan heel snel er weer uit) ze heeft uiteindelijk wel smakkend de halve aardbei opgegeten.

Maar Binky wilde er absoluut niks van weten, zo zie je maar weer:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardbeien hebben ze hier nog nooit gehad. Gisteren hebben ze wel ieder een druifje gehad, ook voor de eerste keer. Eerst was het weifelend en twijfelend een lik erover, maar na een tijdje waren alle druiven op. Ik verdacht Jumper er wel van dat ze niet alleen haar eigen, maar ook Nijntje zijn druif heeft opgegeten. Dat gebeurt hier wel vaker met die twee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ze alle soorten fruit met schil mogen maar ik heb wel eens ge lezen dat het dan biologisch fruit moet zijn.

Ja biologisch fruit is onbespoten.. of in ieder geval niet met schadelijk spul! Dus dat kan wel met schil..

Maar met fruit waarvan je niet zeker weet of het biologisch is zou ik toch echt uitkijken hoor! Misschien worden wij er niet ziek van.. maar wij kunnen dan ook wel een stuk meer hebben he?! :boxing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .