Ga naar inhoud

Likken


Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn dat Puk altijd aan het gaas van haar hok likt?

Van boven naar beneden, van links naar rechts, alle kanten gaat die natte lap van d'r!

Het is trouwens nu ik er over nadenk helemaal zo'n lebberkont, ze lebbert mij ook altijd helemaal af.

Ze zal toch niet iets te kort komen of zo?

Ben benieuwd of er meer zijn die dit kennen en of iemand hier iets meer van weet.

Groetjes van mij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Sharon!

Nou nog niet veel reakties op je vraag he... Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook niet weet waarom ze zoveel likt. Mijn eerste konijn likte ook zoveel aan je handen, gezicht overal eigenlijk maar niet aan de kooi. Ik hoop dat er iemand is die wel het antwoord weet!!!

Groetjes Heleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf ook geen idee van, maar kan alleen zeggen dat Savannah ook overal aan likt. Aan de muren, de vloer, de randen van de plasbak, mijn broek, mijn handen, mijn neus en mijn voorhoofd, Steppe, het hok, de zandbakranden, en ga zo maar door.

Ik vergelijk het een beetje met kleine kindjes die de wereld exploreren door de dingen in hun mond te steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wordt gezegd ja, dat het is om het zout, maar ik geloof dat niet, want ze doen het ook als je handen gewassen zijn, én ze likken ook dingen die helemaal niet zout kunnen zijn, zoals de randen van de plasbak, de muren, het hout, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bij konijnen is dit GEEN zout tekort of een behoefte aan zout!!!

Konijnen likken zichzelf en anderen voor vachtonderhoud. Soms wordt likken op zich gewoon bevredigend en een soort tik... Lees het topic van la.sofiia maar eens ivm dat neusje...

(je kan het vergelijken met nagelbijten bij mensen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons oudste konijn likt ook veel. Niet aan dingen maar aan ons. Gezicht, handen etc... ik beschouw het maar als kusjes :kissing:.

De andere twee doen het niet, het is echt haar ding en daardoor voor ons wel 'speciaal' of in ieder geval super lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .