Ga naar inhoud

Haakjes check Noah en Sam


charlotte

Aanbevolen berichten

Sorry, hoor, maar ik moet dit even kwijt.

Dit weekend merkte ik dat Sam niet zijn portie van de brokken het het groenvoer opat. Hij wilde niet eens een paardebloem blad eten (wat hij normaal gesproken zo weg werkt). Hij eet wel maar naar mijn idee dus niet genoeg. Ook zie ik drollen in het hok liggen die een maatje te klein zijn. Maar het blijft gokken van wie ze zijn (ze zitten samen). Dus afspraakje gemaakt bij de dierenarts, met z'n tweeen. Ik ben altijd zo super nerveus als we naar de dierenarts moeten :$. De dierenarts heeft ze allebei in de mond gekeken. Bij Sam zag ze achterin iets wat op een haak kon lijken en bij Noah zag ze niets. Noah heeft ook niet de "symptomen" van haakjes aan de kiezen (als je ziet hoe zij de brokken naar binnen zit te werken:blink:, lijkt wel een molenpaard). Ze heeft de buiken nog gevoelt en die voelde goed aan.

Morgen ochtend mag ik ze allebei langs brengen. Sam zal dan onder narcose gaan zodat ze beter zijn achterste kiezen kan bekijken en als het nodig is ze kan slijpen/vijlen/polijsten. Noah gaat mee als mentale steun wanneer Sam weer bij is gekomen zodat hij samen met zijn meisje is. Brokjes mee en hun favoriete smaak hooi (veranderd ook elke keer:blink:).

En ik ben mega zenuwachtig.......Misschien zit er wel niks.....en maak ik me zorgen om niets. Hij zit nu weer gewoon hooi te eten :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Charlotte....

Dat je zenuwachtig bent snap ik maar al te goed hoor.

Mijn Snoet gaat zo'n beetje om de 3 a 4 maanden en dan ook onder narcose.

Ik ben ook ieder keer weer aan de bibbers als het zover is en zit constant bij de telefoon.

Maar bij die oude tante van mij gaat het ook steeds weer goed, dus zal het bij jullie ook vast allemaal weer op zijn pootjes terecht komen.

Verwen je nijntje maar lekker bij thuiskomst en houd em gewoon goed in de gaten.

Je zult waarschijnlijk versteld van hoe snel hij weer eet !

Succes meid,

Groetjes van mij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sharon :)

Ja, als Sam echt haakjes blijkt te hebben dan zullen ze zeker terugkomen en zal ik de rit naar de DA vaker moeten maken (ze mogen wel met z'n tweën). Ik hoop dat ik ze 's middags weer mag ophalen, dan neem ik gewoon vrij van mijn werk zodat ik hem lekker kan vertroetelen. En Noah natuurlijk ook :) Wel allebei anders krijgen we scheve blikken. Ik zal morgen nog even laten weten hoe het gaat met ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend mocht ik ze al om half 9 langsbrengen. Ze waren het er niet zo mee eens geloof ik, tralie knagen aan de reismand. Na 12 uur vanmiddag mocht ik ze weer ophalen dus ik ben rond 13.15 uur van mijn werk weggegaan en heb ze opgehaald. Sam had inderdaad een aantal kleine haakjes aan zijn kiezen en die zijn nu dus verwijderd. Toen we thuis kwamen hupte ze gelijk uit de reismandjes lekker hun hokje weer in. Sam is een beetje chagerijnig (zou ik ook zijn) maar verder gaat het goed met hem. Ze hebben elkaar al gewassen en lekker tegen elkaar aangelegen. Sam had bij de dierenarts al van zijn brokken gegeten en hij heeft een prik met pijnstillers gehad. Ze krijgen zometeen een pluk vers hooi (pepermunt is de favo smaak op het moment). En een lekker blaadje paardebloem.

Ik ben blij dat het goed met hem gaat, ik hou hem wel in de gaten hoor. Heb de hele dag al hoofdpijn, zo druk heb ik me erover gemaakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie steun. Vind ik echt heel fijn.

Ik hoop ook dat ze lang wegblijven maar ze zullen terug komen helaas. Voorlopig is hij weer haak vrij. Dit is ook de eerste keer dat hij het heeft sinds wij hem hebben (gelukkig) en we hebben hem al een jaar. Of hij het daarvoor ooit heeft gehad weet ik helaas niet, maar dat lijkt me wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .