Ga naar inhoud

Obesitas konijn.


Anne_Demmi

Aanbevolen berichten

Hai allemaal!

Fleur is nu van 3,4 kilo naar 3 kilo gegaan!:) Het gaat dus al snel voor een konijntje!

Laatst zijn we met haar naar de dierenarts geweest voor het oogje, het was een veelvoorkomende bacterie bij konijnen. Ze heeft anti-biotica gekregen en een zalfje wat we een paar keer per dag op haar oogje moeten smeren. Dinsdag moet ze weer naar de dokter voor een volgende anti-biotica kuur. De arts vertelde dat een behandeling niet altijd aan zou slaan. ( Natuurlijk wel proberen:p ) Het kan veel erger worden, dan zal ze misschien gaan proesten enz. De dokter zei dat het dan ook besmettelijk is voor de andere konijnen, en ze dan waarschijnlijk ingeslapen zou moeten worden:( Ik hoop het niet!!

Een nadeel van deze behandeling is dat ze het heel erg eng vindt om opgepakt te worden, en dat moet toch wel meerdere keren per dag! Dat is jammer, want ze begon zo leuk tam te worden; ze kwam naar je toe om geaaid te worden, en at uit je hand!

Ik hoop dat ze weer wat tammer zal worden na de behandeling.

Laatst had ik nog wat foto's gemaakt, maar binnekort zal ik er wel wat meer maken zodat jullie haar hele lichaam kunnen zien;)

319493698.jpg

( Schuilen voor de regen.. )

319493706.jpg

Fleur!

P.S. Ze plukt nog steeds wel eens vacht uit haar borst, weet iemand waarom?

aangepast door Anne_Demmi
Iets vergeten te melden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet helaas niet meer hoe die bacterie heette..

Wel wist ik dat ze de plukken vacht eruit halen bij schijnzwangerschap/zwangerschap.. Maar dit is het denk ik niet.. Ze pakt er maar één pluk uit, op dezefde plek. En dan laat ze het in het hok liggen en maakt er geen nestje van.. Ik zie haar ook niet met plukken stro in haar bek lopen.. Ik dacht dat ze het uit verveling deed bij haar vorige baasje.. maar hier doet ze het soms ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je eens wat huidschilfers (als ze die daar heeft) laten onderzoeken bij de DA? Ik heb geen idee, of daar wat uit kan komen maar als ze daar mee bezig blijft, met dat plukken, dan is het misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik ben vandaag voor de 3e keer met Fleurtje naar de dierenarts geweest.. Het antibioticum sloeg namelijk nog niet erg aan. Het was druk bij de praktijk! Ik was bang dat Fleur een hartaanval zou krijgen van het geblaf van die honden!:|

Volgens de dokter hoeft ze niet meer zoveel af te vallen.. Het vet rond haar keel zal waarschijnlijk niet weggaan, en je kon haar ruggegraat alweer voelen. Ik begin het ook al echt te zien! Ze beweegt ook veel makkelijker:) De dokter raadde me aan om tot de 2,7 kilo te gaan. Dus dat is al bijna! Er komt wat minder pus uit haar oogje, maar het is niet echt een verbluffend resultaat. Ik vroeg me alleen af hoe ik straks verder moet gaan. Als ze 2,7 kilo is, kan ik haar dan langzaam weer af en toe iets lekkers als een wortel geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens ze op gewicht is, kan dat best hoor. De tweeling krijgt momenteel bv ook elke dag een klein worteltje omdat nu ze zo in de ruif zijn en na Clicquot haar verstopping, groenten erg belangrijk zijn. In andere omstandigheden krijgen ze hier partje wortel per dag. Gaan ze niet dik van worden hoor! Wel als je ze elke dag een wortel geeft natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .