Ga naar inhoud

Ernstige ziekte of even haar dagje niet?HELP!


EllaBellaah

Aanbevolen berichten

Mijn lieve Youmy heeft sinds vanmiddag een uur of 5 diaree, en er zitten korstjes onder haar neusje. Is dit heel ernstig? Of is het zo dat ze zich een dagje niet lekker voelt en het morgen weer over is? Ik vind het echt heel erg zielig voor haar, maar ze gedraagt zich niet alsof ze ziek is, ze huppelt nog vrolijk rond en heeft net nog gras gegeten. Moet ik naar de DA of gaat dit vanzelf over?

Groetjes Ella en Youmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan toch naar de dierenarts te gaan. Het klinkt niet als goed. Het zijn wel wat algemene symptomen, dus ik kan niet direct zeggen wat het is, maar ik zou toch echt eventjes een dierenarts bezoeken.

Gras is niet verstandig om te geven als ze diaree heeft, beter eventjes heel veel hooi geven, eventueel hooithee maken. Groenvoer zal de diaree alleen maar erger maken. Zorg wel dat ze voldoende drinkt, door diareee verliest ze namelijk vocht.

Maar de korstjes onder de neus erbij maken dat ik denk dat het toch verstandig is even een dierenarts te bezoeken. Dat hoort niet, en als het niet door een verwonding kan komen is dat zeker iets om na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan toch naar de dierenarts te gaan. Het klinkt niet als goed. Het zijn wel wat algemene symptomen, dus ik kan niet direct zeggen wat het is, maar ik zou toch echt eventjes een dierenarts bezoeken.

Gras is niet verstandig om te geven als ze diaree heeft, beter eventjes heel veel hooi geven, eventueel hooithee maken. Groenvoer zal de diaree alleen maar erger maken. Zorg wel dat ze voldoende drinkt, door diareee verliest ze namelijk vocht.

Maar de korstjes onder de neus erbij maken dat ik denk dat het toch verstandig is even een dierenarts te bezoeken. Dat hoort niet, en als het niet door een verwonding kan komen is dat zeker iets om na te laten kijken.

Ik heb de korstjes onder dr neus vanmiddag met afgekoeld gekookt water schoon gemaakt en ze zijn niet meer terug gekomen. Verder heb ik geen diaree meer gezien in het hok en haar kontje is ook weer redelijk schoon. Als het morgen weer terug is gekomen ga ik naar de dierenarts.

Maar hoe kan zoiets ontstaan? Wat is er dan aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korstjes aan de neus zijn meestal geen goed teken, ze komen eigenlijk vaak met de wat meer besmettelijke ziektes die er zijn bij konijnen.

Als je ze weg kon spoelen: was het dan niet wat opgedroogd snot in plaats van korstjes?

Diaree kan sneller ontstaan, door verkeerde voeding / andere voeding dan ze gewend zijn, door stress, door darmproblemen.

Ik zou zeggen hou haar echt heel goed in de gaten, bij een konijn dat niet fit is kan het snel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is juist heel erg fit en rent rondjes in dr hok en ze kan bijna niet stil zitten, je zou bijna zeggen dat ze adhd heeft. Juist omdat ze zo druk is is ze heel dun omdat ze gewoon niet stil kan zitten. En ik heb ze ook geen ander eten geven, bakje brokjes, altijd voldoende hooi, en water, en soms wat gras en drieblad. dus ik heb geen idee wat het geweest kan zijn. Misschien omdat ik ze voor de eerste keer dit jaar weer drieblad heb geven, kan dat zwaar op de maag liggen? Maar mijn andere 2 konijnen hebben er geen last van gehad. Ik snap dr echt niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zeker goed kunnen komen door drieblad (wat is dat eigenlijk?) In het begin nieuwe groentes of groentes die ze al een tijdje niet gehad hebben altijd even voorzichtig geven, de diaree kan daar zeker van gekomen zijn.

Oooh okee, maar hoe komt het dan dat zei het wel heeft maar me andere 2 nijntjes niet? Komt dat omdat ze er gevoeliger voor is ofzo? En moet ik haar er dan 1 of 2 per dag geven om mee te beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

133616167_52ec3a95aa_m.jpg

Ik bedoel dit. Dit kennen jullie vast wel. Het is onkruid. Sorry had de verkeerde naam, het heet zevenblad. Maar mijn ouders hebben het altijd over drieblad (En nee ik woon niet in belgie maar in Nederland:P) Dit groeit vanaf nu tot augustus ofzo, dus vandaar dat ik ze het nu weer geef. Maar blijkbaar konden ze er niet meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn een tijdje geen andere groente meer heeft gehad moet je dit weer opbouwen. geef je teveel in 1 keer dan veroorzaakt dit inderdaad diarree.

kun je ons uitleggen wat drieblad is? ik heb hier nl nog nooit van gehoord.

hoe is het met haar neusje?

Met haar neusje is het wel weer redelijk beter. Het is nog wel wat viezig en ik zal het morgen weer schoon gaan maken. Of moet ik dat niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ella, een konijn met een vieze neus is niet ok!

ik denk dat je morgen toch beter even met haar naar de dierenarts kan gaan.

wellicht heeft ze een vieze neus doordat ze misschien wel snot heeft.

beter even na laten kijken dus!

Maar ik zie geen snot, alleen dat viezigheid. En ze niest ook niet oid. Ik had gehoord dat verkoudheid fataal kan zijn bij konijnen. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier volop hoor de hele lente en zomer:P En de konijnen vinden het heeeeeeeerlijk. Maar blijkbaar heb ik ze teveel in eens gegeven. Dus volgende keer beetje oppassen dus:P Je moet geluk hebben dat ze dat bij jou niet hebben want het is echt heel erg vervelend en met niks te bestrijden:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .