Ga naar inhoud

Het konijntje banjer wat een nieuwe kans kreeg........


Aanbevolen berichten

Banjer

Nu zullen jullie denken waar heeft cindy het over!!!

Ik heb het over een konijntje die heel byzonder is.

Ze was afgedankt door de eigenaren omdat ze niet lief was en continu nestjes bouwde.De hormonen gierden door haar lijf......................

Opang rabbit hutch ontfermde zich over haar.En zorgde met de oude eigenaren dat ze geholpen werd.Maar de oude eigenaren wilde haar niet terug waren bang van haar.In de opvang na de operatie bloeide ze helemaal op.Werd een heel lief konijntje die graag een nieuw baasje wilde.En meschien zelfs een vriendje.Nu ws het toeval dat mijn zusje in belgie een voedster wilde voor bij haar 10 jarige niet geholpen man.Hij was te oud om geholpen te worden.Dus zo gezegt zo gedaan.Banjer naar nieuw huisje gelukkig met haar ventje.Nu ruimeen jaar later kreeg ze een traan oog.Naar de dieren arts en 2 ab kuuren verder.Bleken haar tanden niet goed te zijn.Die waren haar neus in gegroeid.Dus da daar had ze geknipt .Toen verloor ze haar oog .Hij zit er nog wel maar ze ziet er niks meer mee.En het traan oog bleef............Ja wat nu.Toen kwam er pus onder het oog uit.Da knipte wederom de tanden.En me zusje maakte trouw elke dag haar oogjes schoon.En druppelen en smeren ect.Ik had ondertussen goed kontact met me zusje.Haar dieren arts had in mijn ogen rare verklaringen voor het geen het konijntje onder haar leden had.

Ze had een zeer besmettelijk virus en door de 2 ab behandelingen waren haar tanden verkeerd gaan groeien.Dus tot 3 keer toe inslapen die hap..............

Tja als je mij kent dan weet je ook hoe me zusje is...............als het dier gelukkig is en goed eet laten we het leven............................................

Dus ik was er vandaag en met mijn zusje planne campange gemaakt.Het konijntje leeft dus nu al een half jaar met een abses in haar neus.Te lange tanden ,En een onstoken oog waar ze niet meer door ziet.Dus heb ik besloten vandaag banjer en ukke puk haar ventje mee te nemen naar hier.Morgen zal mijn da uitsluitsel gaan geven of ze te behandelen is.

Of de tanden verwijderd kunnen worden,Het oog en het abces.

Ze heeft zich reeds naar mij bewezen dat ze wil leven en dat ze een vechter is.Dus duimen morgen en dan zal ik ook foto´s plaatsen van al haar gebreken.

En banjer voormij ben je een kanjer!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heel veel sterkte van mij aan Banjer!Ik zal voor dr duimen dat ze beter mag worden. Wel een akelig verhaal hoor. Stampertje, een konijntje van mij van vroeger heeft dat ook gehad. Heel akelig dat pus(gele vla leek het wel maar dan dikker) kwam ook uit zijn oog, en op een dag brak het er helemaal doorheen:( Ik hoop maar dat Banjer er wel bovenop komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lieve dieren arts jeanette heeft haar compleet na gekeken:blink:

virus.................nope

dodelijk..............nope

Inslapen..............niet nodig

oke behandeling en oorzaak dan maar.

Dat haar voortanden niet goed zijn was ik al van op de hoogte.

Maar naar haar kiezen kon ik niet kijken.

Meschien in de toekomst toch maar een z´n kijker aanschaffen.

:blink:Wat bleek naast dat haar voor tanden te lang waren en in olifants stand groeiden.

2 kiezen aan het oog en pus kant waren niet oke!!

We hebben in overleg een behandelings plan opgesteld.

Morgen ochtend 9 uur gaat ze weer naar de da.

Onder narcose zullen 2 kiezen getrokken worden met wortel en al.

Haar voor tanden worden afgeslepen.

Dan word de druk onder haar oog minder en zal het pus met ab verdwijnen.

Hier van moet ze natuurlijk eerst herstellen.

Dan kunnen we over 6 weken bekijken of haar voortanden wel of niet verwijderd moeten worden....................................

Omdat als de 2 kiezen weg zijn de voor tanden ineens wel weer goed kunnen komen.

:boxing:tja kwaad praten over da´s is niet netjes maar toch triest dat dit zo loopt................tot 3 keer toe zeggen ze is uitbehandeld we kunnen er niks aan doen.Nou de da van mijn zusje krijgt een uitvoerig verslag inclusief de kiezen straks.In de hoop dat ze hier wat van leren.En liever zulke klanten door sturen naar een kundige arts.

Is mijn ervaring.

dus nog even spannend morgen!!!! 9 uur gaat ze onder narcose.

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

me zusje zat te huilen aan de telefoon...........en terecht!!!Zo blij dat ze te helpen is.

En morgen al gelijk aan de beurt geweldig!! Dus de telefoon gaat over en weer hier.

ukke puk blijft hier haar vriendje.En afwachten of ik natuurlijk moet gaan dwang voeren.

Maar we duimen dat alles zo goed gaat komen.tot morgen.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .