Ga naar inhoud

mijt


Emsaa

Aanbevolen berichten

hoi...

Ik had een topic geplaatst over roos bij een konijn.

Er werd dus gezegd dat de losse huidschilfers waarschijnlijk mijt is..

Ik heb op internet wat gelezen over mijt.

Het klopt opzich wel.. er stond namelijk dat het eerst over de rug verspreidt en dat is zo.

Wat moet ik nu doen?

Want mijn nijntje is nog maar zo jong en ik weet niet of ze wel tegen mijt kan.

Ook wil ik niet dat ze haar mooie haar helemaal kaal plukt..

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Je kan bij de dierenarts een pipetje halen tegen mijt. Dan maak je dus geen afspraak, maar ga je gewoon langs.. Je betaald dan alleen je 'mijtmedicijn'.

- Je kan naar de dierenarts gaan om te laten kijken of het echt mijt is.

Dan betaal je dus de consultkosten (zal rond de 10 - 15 euro zijn) én indien nodig: het medicijn.

Wil er wel bij zeggen dat ik onlangs ook dacht dat ze mijt hadden...

Bij de dierenarts bleek dus van niet.

Het eventuele medicijn zou duurder geweest zijn, dan ik nu voor een consult kwijt was..

Het is dus niet altijd voordeliger om meteen te kiezen voor een medicijn..

Er is hier op BB een lijst van konijnkundige dierenartsten.

Die kan je hier vinden: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html

Misschien staat er ook één uit jouw buurt ?

125 voor een castratie is inderdaad héél duur !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook dat mijn konijn roos had, tot ik gister dit forum las:blink:. Dus ben ik ook op zoek gegaan naar informatie over mijt, en ja hoor:((.. het ziet er naar uit dat dat dinsdag naar de dierenarts gaan wordt.. Maar hoelang moet je die medicijnen gebruiken:blink:? Dit komt op een heel mooi moment aangezien ik zaterdag naar Kreta ga en ik me vader niet achter wil laten met een konijn met mijt en medicijnen aangezien hij dat weer allemaal eng en gedoe vindt enz:$.. Dus wilt iemand misschien even wat meer vertellen over de behandeling ertegen:$? Kan ik me alvast voorbereiden op een drama:blink:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je dierenarts kan kiezen voor en behandeling met ivomec.. die injectie dient meestal nog een keer herhalt te worden... of voor een behandeing met stronghold...

\stronghold is en pipetje in de nek.

beiden zijn dus geen behandelingen die je dagelijks moet herhalen...

ik zou in ieder gevak zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.. hoe eerder je ka beginnen met behandelen hoe eerder hij er vanaf is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .