ChristelTorsen Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Hi @bunnyaap, hi BunnyBunchers 😁 Ik ben ook een binnenkamer aan het maken voor onze twee konijnen Lenny en Beaudine. Onze konijntjes moesten een tijdje naar binnen, omdat ze zie waren. Gelukkig gaat het inmiddels weer stukken beter, ze eten lekker en de poepjes zien er goed uit. Ik heb besloten dat ze voortaan lekker binnen blijven, behalve als de temperatuur in het voorjaar en de zomer goed is dan gaan ze overdag naar hun buitenhuis. En dan 's avonds weer naar binnen. Ze hebben een kamer boven van 5 bij 5 meter, lekker ruim. In die kamer ligt nu nog een plankenvloer, maar dat is niet zo handig met poepjes en plasjes die per ongeluk erop komen. Mijn idee is om die plankenvloer eruit te halen en er een ruwe vinylvloer in te leggen. Daar bovenop dan enkele wasbare kleden van natuurlijke materialen. Op deze website staan kleden met Oeko Tex certificering: dat is een wereldwijd certificeringssysteem voor textiel dat garandeert dat producten zijn getest op schadelijke stoffen en veilig zijn voor menselijke gezondheid, vrij van chemicaliën zoals zware metalen, pesticiden en bepaalde kleurstoffen. Is de bijkeuken inmiddels omgetoverd tot konijnenverblijf? Ben benieuwd ☺️🐰🐰 Groetjes, Christel Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 11 uren geleden, ChristelTorsen zei: Beaudine. Wat een mooie naam! Quote
bunnyaap Geplaatst: 21 december 2025 Auteur Geplaatst: 21 december 2025 Hey allemaal! Eerlijk gezegd is er nog niet heel veel veranderd. De poef is weg, zodat de konijnen wat meer loopruimte hebben. Qua speeltjes wissel ik vooral af: takjes, knaaghout, gevulde wc-rolletjes en af en toe een doos (die vinden ze ook echt fantastisch 😄). Ik probeer plastic speelgoed zoveel mogelijk te vermijden. Hebben jullie nog tips voor het konijnenverblijf? De kooi vond ik trouwens erg mooi, maar hij is erg onhandig om schoon te maken — je bent er wel even mee bezig. 3 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Keutelen je konijnen niet? 😉 Quote
bunnyaap Geplaatst: 24 december 2025 Auteur Geplaatst: 24 december 2025 Dit was na de schoonmaak. Vind ik leuker voor de foto's 😄 Fijne feestdagen! 1 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 30 december 2025 Geplaatst: 30 december 2025 (aangepast) Ziet er mooi uit hoor, maar die hekjes, daar springen ze toch zo overheen? En die tegels zouden bij mij vroeger of later een sloop projectje worden😁. 30 december 2025 aangepast door Marcovka2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 30 december 2025 Geplaatst: 30 december 2025 36 minuten geleden, Marcovka2 zei: Ziet er mooi uit hoor, maar die hekjes, daar springen ze toch zo overheen? En die tegels zouden bij mij vroeger of later een sloop projectje worden😁. Nee hoor bij deze slopers blijven de tegels waar ze horen. Slopen van alles behalve dat 🤪 is ook moeilijk om op te pakken voor ze...of zelfs onmogelijk. Denk dat zelfs jouw konijnen ze niet kapot maken😉 Ik vind ze super handig in iedergeval 😊 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari (aangepast) Op 30-12-2025 om 22:33, Lappie2 zei: Nee hoor bij deze slopers blijven de tegels waar ze horen. Slopen van alles behalve dat 🤪 is ook moeilijk om op te pakken voor ze...of zelfs onmogelijk. Denk dat zelfs jouw konijnen ze niet kapot maken😉 Ik vind ze super handig in iedergeval 😊 Daar zou ik niet te zeker van zijn. Toevallig trof ik een paar dagen geleden mijn houten vloertje zo aan: 😱 Ik moet echt elk randje afdekken anders gebeurd dit... Normaal staan die panelen over de randjes, maar de panelen zijn langzaam wat verschoven waardoor een randje vrij kwam... Als ik niets zou doen, zou die hele houten plaat eraan gaan. Die sprietjes zijn van een wilgenrol, die ik expres gegeven heb om aan hun sloopbehoeften te voldoen, maar een vloertje is natuurlijk veel leuker... Miss Innocent, ik heb haar op heterdaad betrapt 😁 1 januari aangepast door Marcovka2 4 Quote
Lappie2 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 1 uur geleden, Marcovka2 zei: Daar zou ik niet te zeker van zijn. Toevallig trof ik een paar dagen geleden mijn houten vloertje zo aan: 😱 Ik moet echt elk randje afdekken anders gebeurd dit... Normaal staan die panelen over de randjes, maar de panelen zijn langzaam wat verschoven waardoor een randje vrij kwam... Als ik niets zou doen, zou die hele houten plaat eraan gaan. Die sprietjes zijn van een wilgenrol, die ik expres gegeven heb om aan hun sloopbehoeften te voldoen, maar een vloertje is natuurlijk veel leuker... Miss Innocent, ik heb haar op heterdaad betrapt 😁 Hahahaha Ja jij hebt natuurlijk baas boven baas 🤪 1 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari (aangepast) Op 1-1-2026 om 14:51, Lappie2 zei: Hahahaha Ja jij hebt natuurlijk baas boven baas 🤪 Het ligt inderdaad ook aan het beestje, Mica is een echt sloopmonster. Bij mijn andere koppel liggen vloerrandjes bloot maar daar blijven ze vanaf. Maar ik heb het al vaker meegemaakt dat ze plotseling beginnen met slopen van iets waar ze al maanden niet aan geknaagd hebben. Een wilgenrol kan soms 2 maanden onaangeraakt blijven, en dan plots wordt die in een week klein geknaagd🤪 Bij beide koppels staat een omgekeerde doos met 3 openingen. Bij 1 koppel wordt er niet aan geknaagd, bij de andere wordt steeds de doos helemaal uiteen getrokken... 3 januari aangepast door Marcovka2 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari 23 minuten geleden, Marcovka2 zei: bij de andere wordt steeds de doos helemaal uiteen getrokken... Ik gebruik bij het opruimen vaak keukenpapier en de rol was leeg en die lag boven op het hok. Moet er afgevallen zijn en de andere ochtend is er goed aan geknaagd. Het is gelukkig goed afgelopen maar ik vind het wat onnatuurlijk als ze aan karton gaan knagen. Het zijn toch geen muizen.... Trouwens al het voer is afgedekt en kan geen muis bij. Nu hadden ze een kerstklokje en dat was niet helemaal opgegaan. Ik zette het terug op een plank en ja hoor de andere dag keutels bij dat afgekloven klokje. Dus goed afsluiten is echt wel belangrijk. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 21 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik gebruik bij het opruimen vaak keukenpapier en de rol was leeg en die lag boven op het hok. Moet er afgevallen zijn en de andere ochtend is er goed aan geknaagd. Het is gelukkig goed afgelopen maar ik vind het wat onnatuurlijk als ze aan karton gaan knagen. Het zijn toch geen muizen.... Trouwens al het voer is afgedekt en kan geen muis bij. Nu hadden ze een kerstklokje en dat was niet helemaal opgegaan. Ik zette het terug op een plank en ja hoor de andere dag keutels bij dat afgekloven klokje. Dus goed afsluiten is echt wel belangrijk. Mijn konijnen zitten allemaal binnen in huis momenteel... Quote
Lappie2 Geplaatst: zondag om 18:47 Geplaatst: zondag om 18:47 Op 4-1-2026 om 09:14, Marcovka2 zei: Mijn konijnen zitten allemaal binnen in huis momenteel... Ow en lukt dat een beetje? Vond je het te koud voor ze of heeft het een andere reden? Quote
Marcovka2 Geplaatst: zondag om 19:26 Geplaatst: zondag om 19:26 (aangepast) 39 minuten geleden, Lappie2 zei: Ow en lukt dat een beetje? Vond je het te koud voor ze of heeft het een andere reden? Een koppel zit al ruim een jaar binnen omdat ik buiten geen geschikte plek had vanwege mijn andere koppel dat daar zat. Het buitenkoppel heb ik in september naar binnen gehaald om meerdere redenen (het dak vd kooi lekte behoorlijk en ik moest de kooi vervangen, geplande straatwerkzaamheden en mijn buurman die steeds luidruchtig in de tuin aan het klussen is). Beide koppels zitten in een ruime ren in aparte ruimtes. Ik ben van plan ze binnen te houden. Vind ik eigenlijk veel prettiger. Mijn (ex)buitenkoppel lijkt ook veel gelukkiger binnen. zondag om 19:27 aangepast door Marcovka2 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.