Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik voor ons Dirkje een vriendje opgehaald. Dirkje is een 8,5 jarige gesteriliseerde voedster. Voor haar heb ik FeiFei opgehaald bij animal home. Hij is 4 jaar. 
Het speeddaten was niet veel bijzonders Dirkje was erg gestresst van de auto rit. Feifei reed wel op haar maar Dirkje gaf geen kik. Ook thuis is de koppeling zo verder gegaan. 
Ik merk nu op dat Dirkje eigenlijk best een suffie is. Eerder zat ze met een andere senior dus ik was best gewend aan het gedrag van mijn twee bejaarde konijntjes. Ik heb Dirkje beschreven als een actieve dame maar nu ik FeiFei ernaast zie vraag ik mij af of Dirkje wel echt zo actief is. Misschien was ze voor mijn doen actief omdat ik gewoon vergeten was hoe actieve konijnen echt zijn. 

Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik wil FeiFei niet tekort doen door met zo’n saaie dame opgescheept te zitten. Daarbij wil ik Dirkje absoluut niet alleen laten zitten maar weet nu echt niet waar ik goed aan doe.

en misschien ben ik gewoon ongeduldig maar er komt zo weinig pit uit Dirkje, dat was vroeger heel anders

aangepast door MichellePol
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb konijnen die geschat maximaal 1,5 jaar van elkaar schelen. Waarschijnlijk minder. Beide waren waarschijnlijk jonger dan geschat. Lodewijk bleef langer doorgroeien, dus die was denken we niet van juni, maar van augustus. Scarlett zou van augustus zijn, maar bij de castratie was aan de eierstokken te zien dat ze waarschijnlijk jonger was, omdat ze nog niet zo actief waren geweest. 

De ene is een actief rennende clown. De ander is een relaxte diva.

Lodewijk heeft heel vaak wel dat hij Scarlett een beetje opjut om te gaan rennen. Ze lijkt er geen  last van te hebben. Als ik naar buiten kom om Scarlett ff lekker te kroelen, wat van haar echt wel lang mag, dan gaat hij soms wel klieren bij me. Omdat hij wil dat we gaan trainen/rennen/springen. Dus ik ben vaak zijn spring/ren maatje. Ze zijn verder super verliefd op elkaar en enorm klef. 

Als je stel straks een goede band heeft, dan zou ik me er niet zo druk om maken. En het actievere konijn gewoon verrijking bieden.

Als je wel ziet dat de ene last heeft van de ander, dan zou ik wel ingrijpen.

aangepast door bunnyempress
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Toen Leeuw hier kwam was hij ongeveer 3  Vreselijk overgewicht en liep als een bejaarde. Kleine was toen net 4 a 5 maanden oud geloof ik. En vreselijk actief. Sprong overal boven op en Leeuw hobbelde daar dan wat achteraan, viel overal vanaf, en bleef merendeels als een ouwe opa liggen. Maar na een tijdje werd hij besmet met het hyper virus van Kleine en begon steeds actiever te worden. Verloor al zijn overtollige kilo,s binnen no time en doet nu vaak nog gekker dan Kleine😂 Soms ligt kleine te dutten en binkt Leeuw alle kanten op om hem uit te dagen en doen ze samen tig rondjes met binkies en andersom ook. Leeuw is nu 5,5 en Kleine in januari 3. Beiden heren. Minder leeftijdsverschil als bij jou. Maar denk ook wel dat het misschien een verrijking zal zijn voor Dirkje. En anders zoals bunnyempress ook schrijft ...extra verrijking bieden aan FeiFei. 

Let ook goed op signalen van irritatie bij Dirkje en verveling bij FeiFei. 

Succes met de koppeling 🤗

Dat ze maar een lekker klef stel mogen worden 🙏🏼❤️

• Bedankt 1
Geplaatst:

Ik heb een gelijkaardige situatie. Lio is 4,5 jaar oud en zijn vriendinnetje wordt 9 in januari. 

Lio is heel nieuwsgierig maar ook angstig van aard. Na overlijden van zijn vriendinnetje hadden we hem gekoppeld aan een jonge spring in 't veld. Heel lief konijntje maar te dominant voor hem. Ze vochten niet, waardoor we toch verschillende maanden geprobeerd hebben maar onze duts bleef te angstig.

Dan in mei van dit jaar gekoppeld aan Baila die nu bijna 9 is en Sweety van 6. Sweety is helaas snel overleden. Lio had direct een klik met Sweety.

Toen ze met 3 waren tolereerden ze Baila wel maar Baila bleef eerder op de achtergrond en was heel rustig. 

Toen Lio en Baila alleen overbleven maakte ik mij wel wat zorgen of Lio en Baila wel een hechte band zouden kunnen opbouwen maar het is helemaal goed gekomen 😍. Baila heeft veel meer tijd nodig gehad, is ook niet heel sociaal, terwijl Lio dit wel is. 

Ze hebben hun tijd genomen en ik kan  nu wel zeggen dat ze een koppeltje zijn en niet langer mama en zoon 😊. Ze liggen vaak samen, wassen elkaar.

Baila is ook nog goed actief, legt sprintjes af, soms binkies. Enkel op verhoogjes springen zal ze minder gauw doen, eerder een enkele keer. 

Maar al bij al, geslaagde missie waarbij we hopen nog lang van ons Baila te kunnen genieten ❤️

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .