Ga naar inhoud

knabbel syfilis


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Konijnen syphilis

Konijnen Syphilis:

Wordt veroorzaakt door de bacterie treponema cuniculi.

Besmetting gaat via dekken of door direct kontact meestal voedster jong.

Het is dus een geslachtsziekte die ook kan optreden bij dieren

die nog niet gedekt zijn en of hebben.[Die dus ook alleen in hok zitten zonder soortgenoten]

Het komt steeds vaker voor dat dieren het krijgen in jonge leeftijd!!!!!!!!

die ook alleen in een hok zitten.

De jonge dieren hebben vaak alleen neus problemen en geen geslachts

misvorming of verdikking.

De dieren vertonen roodheid , zwellingen en later soms pus rond geslachts

organen en anus.

Ook zwellingen /korstjes op neus ,lippen ,oogleden is mogelijk.

LET OP: er komen tevens symptoomloze dragers voor,die gedurende stress

situatie ziek kunnen worden.

En of het door geven zonder de syphilis te uiten.

Diagnose: bloed onderzoek

Ziekte beeld

incubatie tijd 20-72 dagen

Behandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a

1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kilo

of

proxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.

met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.

Met volledige genesing.

Alleen veel dieren artsen herkennen het helaas niet altijd.....................

hier onder de foto's: Na behandeling was dit konijn binnen 3 weken helemaal

weer goed en van de ziekte af.

siffylis.jpgneus korst laat los van neus.

siffylis%20(1).jpg

Hier boven ziet u ook pus vorming bij de neus.

siffylis%20(2).jpg

De korst staat helemaal naar voren.

Binnen 3 weken was dit konijntje genesen met de wekelijkse behandeling.

Hier onder nog een voor beeld.

konijn%20met%20syfillus%20c%20richt.jpg

Hier onder 1 week na de behandeling.

konijn%20met%20syfillus%20na%201%20week%20behandeling.site.jpg

De ervaring is dat alle konijnen te zijn genesen van syphilis.En zeker weer voor de fok gebruikt kunnen worden.

cindy

Ziekteverschijnselen:

Het is een chronisch verlopende ziekte, waarbij doorgaans zeer weinig ziekte tekens opvallen. De geslachtsorganen, vulva, penis, testikels zijn gezwollen en rood. Later doet zich een waterig en verder een etterig secreetvorming voor. In vergevorderde stadia kunnen zich dergelijke gezwellen ook op lippen, oogleden, oorbasis enz. voordoen. De verspreiding geschiedt door de dekking, doch ook door belikken. De incubatietijd is lang en schommelt tussen 20-72 dagen. De infectie kan ook latent blijven en ter gelegenheid van kwetsuren of verwondingen tot uiting komen .

cindy bij meer vragen hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er jammergenoeg geen foto van maken (die word steeds overbelicht) maar knabbel heeft het rondom zijn penis. Is rondom licht opgezet. Was er nog vroeg bij zei de da en hij zei dat hij ze wel eens erger had gezien en dat dit nog mee viel. Hij heeft een injectie gehad en die heet (even kijken op bon): Streptoprocpen. Volgende week woensdag krijgt hij de laatste. Komt dat ongeveer overheen met jou verhaal Cindy? Ik kon er helaas geen foto van vinden op internet. Heb ook geinformeerd naar een castratie, per konijn 54 euro. Ze doen alleen algehele narcose, tijdens de behandeling zuurstofmaskertje, behandeling klaar een spuit om sneller bij te komen en dan gaan ze in de couveuse. Hoe klinkt dit in jullie oren? Bekend? Goed/slecht?

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel eens graag een foto zien als het kan.Maar aan zijn geslacht kan heel goed maar heeft ie dan ook sex gehad bijvoorbeeld?inpriciepe heb je kans als dit konijn bij ander konijn heeft gezeten dat ie het ook heeft.Of een drager is die het niet uit.

Ik geef voor keur aan gas narcose dan is je konijn minder lang onder zijl en komt snel weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft 1x op babbel lopen rijden aan de achterkant en dat is ook een mannetje. Ik zal vandaag als ik thuis kom proberen een nieuwe foto te maken en hopen dat het dan niet overbelicht is. Zijn onderkant heeft wit haar en dat maakt het extra moeilijk plus dat hij er een behoorlijke hekel aan heeft als ik hem op zijn rug leg en tegenstribbelt. Is lastig foto's maken als je alleen bent. Volgens de arts kon het hier niet van komen en hoefde ik babbel niet extra in de gaten te houden. Verder zitten ze altijd apart en lopen ze ook apart los. Foto ga ik straks proberen. Zoals ik jullie nu hoor is een algehele narcose geen gasnarcose?

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel gas als injectie narcose zijn beiden volledige narcose.

volledig wil zeggen wat ze hele maal onder zeil zijn en het niet plaatselijk verdoofd word.

in die algehele narcose heb je dus twee soorten/ vormen narcose.... de injectie en de gasnarcose.

mijn dieren zijn ook geholpen met gasnarcose en ik ben daar zelf ook een voorstander van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

syphilis is dus zelfs over draag baar via neus kontact.....................hoeft niet eens door het rijden dekken te beuren...................dus ja in zulke gevallen behandelen zij fokkers alle dieren.Omdat er ook symtoom loze dieren zien die het niet uiten maar wel dragen.Ook op een konijnen keuring kan een konijn met voorbeeld de mijne neusen en het zo over brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .