Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey hey!

Ik ben gisteren met mijn Muffel (weer) naar de dierenarts geweest. Het was de laatste tijd nogal kwakkelen met haar. Snot, dan weer geen snot, niezen, waterige oogjes. Wat gesnurk ook. Dit heeft ze eigenlijk al sinds ze ongeveer 1/2 jaar is. En met temperatuur wisselingen viel het me op dat het erger wordt. Ik wilde na alle dierenarts bezoeken nou eens goed uitsluiten wat het nou is, want haar longen klinken altijd schoon en ze is ookal een keer doorgespoeld.

Nogmaals is ze onderzocht door de dierenarts die zelf ook leuke Vlaamse Reuzen heeft. Gelukkig geen enge dingen, wel een gevoeligheid en chronisch snot. 

Daarom mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk last krijgt van de gevoeligheid: temperatuur verschil, stof en tocht? Ik heb het meer dan een half jaar bijgehouden en zie daar een patroon in namelijk.

Op dit moment gebruik ik hennepvezel. Op vlas ging ze heel erg slecht... De dierenarts zei dat ook sommige merken hooi stoffiger zijn dan andere. Ik heb tochtstrips onder de deuren, maar dit lijkt niet helemaal genoeg, dat ga ik in de gaten houden. 

Hebben jullie misschien tips?

Geplaatst:

Ik lees mee. Mijn EC konijn lijkt ook chronisch snot te hebben. Omdat ze maandag lage temperatuur had (denk door het kouder worden) heeft de DA haar nu wel op antibiotica gezet (doxy nog wat). Ik heb bij haar iig het idee dat haar weerstand (denk ook door EC) omlaag gaat zodra het kouder wordt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uren geleden, Bunnie.and.Clyde zei:

Ik lees mee. Mijn EC konijn lijkt ook chronisch snot te hebben. Omdat ze maandag lage temperatuur had (denk door het kouder worden) heeft de DA haar nu wel op antibiotica gezet (doxy nog wat). Ik heb bij haar iig het idee dat haar weerstand (denk ook door EC) omlaag gaat zodra het kouder wordt.

Heel vervelend! Wat doe jij om het snot enigszins voor te zijn? Gelukkig heeft Muffel geen EC. Daar was ik eerst wel bang voor.

Geplaatst:

Op advies van de dierenarts hebben wij onze ram (met zijn vriendin) destijds een tijdje binnen gehuisvest, maar dat doen jullie volgens mij al...

Ik moet er wel bij zeggen dat onze ram er gevoelig voor is, maar niet chronisch snot heeft. Toen er geen klachten meer waren hebben we de konijnen na ijsheiligen weer in hun verblijf buiten geplaatst. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .