Lappie2 Geplaatst: 1 september Geplaatst: 1 september Zoals de meeste wel weten kan Leeuw weer alles eten zonder problemen. Maar gisteren en vandaag heeft hij iets zachtere ontlasting dan normaal. Ze krijgen smorgens en savonds 20mg Beaphar brokjes. En ietsje later hun Romeinse sla, dille, komkommer, bleek selderij en de ene keer wat rucola en andere keer veldsla. Heel soms kleine stukjes appel en peterselie plus eens in de zoveel tijd wat groen van radijs en een half radijsje. Alles geef ik gewassen en nat voor het extra vocht. Daarnaast natuurlijk onbeperkt Timothy hooi. Nu ipv elke dag, om de 3 dagen een haarbal snoepje sinds een paar weken. Hij heeft hele mooie joepies gehad al die tijd en nog steeds maar nu dus wat zachter sinds gisteren. Wat is nu het beste voor hem om de ontlasting weer te krijgen zoals hij het had? Meer droog en minder nat groen? Of even aankijken? Of groen niet meer nat geven en flink laten uitlekken? Kleine heeft nergens last van en is ook super blij met de variaties aan groen. Vooral dille en komkommer is hij verzot op😊 Quote
happy211 Geplaatst: 1 september Geplaatst: 1 september Als je verder niets anders gedaan hebt met de groente, het alleen iets zachter is maar nog niet dun en het pas 2 dagen zo is, dan zou ik het best nog even aankijken. Mocht het blijven of verergeren, dan zou ik in deze volgorde gaan werken: 1. Eerst laten uitlekken zodat het niet meer extra nat is. Mochten de problemen blijven, dan 2. Even stoppen met de haarbalsnoepjes. Misschien hebben ze nu hun werk gedaan, werkt alles weer naar behoren en heeft hij ze niet meer nodig. Nog steeds problemen, dan 3. Tijdelijk wat minderen met groente en zorgen dat hij genoeg hooi eet. Ik zou dan bijvoorbeeld o.a. De komkommer even weglaten. Uiteraard, als het te lang duurt of erger wordt, eerder stoppen met minder groente, of even bellen met de dierenarts. En dit is hoe ik het zou aanpakken, maar je zou stap 2 en 3 ook om kunnen draaien als dat voor jouw gevoel beter is natuurlijk. Hopelijk is het gewoon even iets van een paar dagen en poept hij daarna weer normaal! 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 1 september Auteur Geplaatst: 1 september 13 minuten geleden, happy211 zei: Als je verder niets anders gedaan hebt met de groente, het alleen iets zachter is maar nog niet dun en het pas 2 dagen zo is, dan zou ik het best nog even aankijken. Mocht het blijven of verergeren, dan zou ik in deze volgorde gaan werken: 1. Eerst laten uitlekken zodat het niet meer extra nat is. Mochten de problemen blijven, dan 2. Even stoppen met de haarbalsnoepjes. Misschien hebben ze nu hun werk gedaan, werkt alles weer naar behoren en heeft hij ze niet meer nodig. Nog steeds problemen, dan 3. Tijdelijk wat minderen met groente en zorgen dat hij genoeg hooi eet. Ik zou dan bijvoorbeeld o.a. De komkommer even weglaten. Uiteraard, als het te lang duurt of erger wordt, eerder stoppen met minder groente, of even bellen met de dierenarts. En dit is hoe ik het zou aanpakken, maar je zou stap 2 en 3 ook om kunnen draaien als dat voor jouw gevoel beter is natuurlijk. Hopelijk is het gewoon even iets van een paar dagen en poept hij daarna weer normaal! Dankjewel 🤗 Haarbal/ maag darm krijgt hij al heel lang elke dag. Nooit last van zachtere ontlasting gehad. Juist nu sinds paar weken geminderd.... Ik ga je stappen plan gebruiken 😁👍🏼 Mocht er geen verandering zijn dan denk ik eerder dat ik weer elke dag de snoepjes moet gaan geven. Sinds ik die geef is zijn ontlasting zo geweldig en eet hij alles zonder hopen kak. Hopelijk is het gewoon iets door het weer of zo. Ook ineens weer vreselijk warm. Ben zo bang dat hij weer de oude problemen gaat krijgen dat ik direct in paniek raak natuurlijk😩 Vandaag groente uitlekken..stap 1✅ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.