Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Mijn (gesteriliseerde ,buitenstaande) voedster van 3 jaar, Fien ❤, kreeg het ineens benauwd/hyper ventilatie. Bij de da kreeg ze eerst een Doxi kuur want er werd gedacht aan een doorgeslagen verkoudheid. Dit maakte geen verschil. Er zijn 2 röntgenfoto's gemaakt waarop de bronchiën beter zichtbaar waren dan ze zouden moeten zijn (aldus de da) en longen vol lucht. Haar röntgenfoto's en verhaal werden gedeeld in de werkgroep voor konijndeskundige dierenartsen. Daar kwam een hoge verdenking op astmatische bronchitis uit. Nu staat ze al zo'n 3 weken op Prednison (experimenterend qua dosering). Haar eetlust, vrolijkheid en schooier gedrag zijn gelukkig terug, maar haar ademhaling blijft snel en oppervlakkig. Vandaag heeft ze een extra slechte dag en ik maak me onwijs zorgen wat dit voor de komende dagen gaat betekenen. De da zou een luchtweg verwijdend middel bestellen maar dat duurt dus nog even. Mijn vriend heeft zelf astma en medicatie, maar dat durf ik niet zomaar aan haar te geven. Humane middelen kunnen toch een andere weerslag hebben bij dieren.

Heeft iemand tips of ervaring met astmatische bronchitis?

Geplaatst:

Ze hebben houtkorrels in de plasbak en gesneden hooi in balen vd boer. Het hooi wisselt dus qua stoffigheid (en kwaliteit) per seizoen en snede. Daarnaast krijgen ze elke 3 dagen wat plukken Barn-I kruidenhooi. Verder geen verandering in de directe omgeving. De prikkel kan ook veroorzaakt zijn door de bbq rook vd buren. De da is van mening dat het achterhalen van de prikkel zinloos is omdat het van alles kan zijn omdat ze buitenkonijnen zijn

Geplaatst:

Trouwens wel zaagsel in het nachthok met daarover heen wat hooi, ze plastten soms daar ivm dominatie perikelen. Dit koppel, waaronder Fien, is nu een jaar bij me. Geadopteerd uit de opvang dus ik weet niets over de eerste 2 jaar van haar leven

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .