Ga naar inhoud

1 baby konijn bij bestaand koppel??


Aanbevolen berichten

Hii. Bob en Suzie zijn broer en zus en inmiddels 8 maanden oud. Ze zijn lief voor elkaar en hebben genoeg speelruimte. We willen graag een 3de konijn (meer zielen, meer vreugd. Maar kan dit? We hebben een konijntje gezien van 8 weken, maar kan deze gekoppeld worden bij Bob en Suzie??🙂

Spoiler

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit kan niet, het konijn is te jong. Trio's zijn ook niet zo stabiel, maar niet onmogelijk. Koppelen kan vanaf de leeftijd van 4 maanden, maar liever 5 a 6 maanden. Ik snap wel dat je bent aangestoken met het konijnenvirus, maar als je echt graag een grotere groep wil, dan is het beter om te wachten tot deze uit de pubertijd zijn. Eigenlijk zijn je konijnen nog volop in ontwikkeling, waardoor nu rommelen in de rangorde juist meer kwaad dan goed kan doen. Je moet je koppel eigenlijk zien als een stel konijnen dat net 2 maanden bij elkaar is. Daar ga je niet in stoken, de vraag is of je dat überhaupt ooit moet doen.

 

Ik zou een half jaar wachten en dit konijn aan je neus voorbij laten gaan. Blijft je koppel stabiel en wil je dan nog steeds een groep, dan kun je kijken naar volwassen konijnen waarbij je meteen kunt kijken of er een klik is. Ik raad het niet perse aan, dit is iets waar je echt goed over na moet denken en zeker niet met een peuterkonijn moet proberen.

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .