Ga naar inhoud

Konijn zijn nagels er af


Aanbevolen berichten

Ach wat vervelend. Ik heb dit ook wel eens gehad bij mijn bun. Er lag toen redelijk wat bloed waar ik van schrok. De dierenarts gaf aan dat het geen probleem is, maar adviseerde het wondje goed in de gate te houden. Mijn konijnen zitten binnen dus de kans is vrij klein dat er aarde of zand in het wondje kon komen. Ik heb toen denk ik wel 20 minuten het wondje moeten stelpen, ook dit was niet raar volgens de arts. Ze vergeleek het met een papier snee bij ons. Vrij onschuldig maar kan flink bloeden en het doet zeer. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, binky_bunny zei:

Vandaag merkte ik op dat maan konijn zijn nagel bij zijn achter poot verloren had en dat er een wondje zat ik weet niet niet echt goed wat ik moet ik het zo laten of een dieren arst bellen?

Het belangrijkste is dat de nagel weer normaal gaat groeien. Dus let daar goed op en dat er nu geen vuil bij kan komen. Bij Lap gebeurde het en is heel pijnlijk 😖 maar groeide verkeerd in een bocht naar zijn poot toe. Moest het elke maand knippen anders groeide het zijn pootje in en is echt moeilijk te knippen in zo.n rare hoek. Bleef altijd een gevoelig nageltje. Was wel zijn voor pootje dus weet niet hoe dat groeit op achterpoot. Zijn een stuk dikkere nagels dan voorpootjes.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .