Ga naar inhoud

2 setjes konijnen koppelen


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een koppeltje dwerg konijnen van 5 jaar oud. 1 gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Ik wil graag nog 2 Vlaamse reuzen nemen en ik wil alle 4 de konijnen dan graag samen maar ik weet niet of dat mogelijk zou zijn. Dus mijn vraag is of dit überhaupt mogelijk zou kunnen zijn en hoe. En welke geslacht de nieuwe konijnen dan zouden moeten hebben en of ieder konijn dan gesteriliseerd en gecastreerd zou moeten worden. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie kan dit, maar het is wel een hele onderneming. 

Hoeveel ervaring heb je met het koppelen van konijnen? Want een groepskoppeling zou ik niet eens beginnen als je geen/weinig ervaring hebt. 

Een goede optie is om dit bij een goede konijnenopvang te laten doen. Zij kennen hun konijnen en kunnen wel inschatten of ze geschikt zijn voor een groepskoppeling. Waarschijnlijk zullen ze kiezen voor twee voedsters erbij, of een voedster en een ram. Nog een voordeel van een konijnenopvang: als het niet werkt, kunnen ze een andere voedster of andere opstelling proberen. Die optie heb je thuis waarschijnlijk niet.

Het is wel aan te raden om alle konijnen te laten castreren voor een groepskoppeling.

 

Wat is het grootste risico bij het plan om van een koppel een groep te maken? Er is een kans dat de koppeling mislukt met de nieuwe konijnen, èn dat jouw koppel door alle stress ook niet meer samen kunnen. Dus de vraag is altijd: wil je het riskeren om te stoken in een goed huwelijk? 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .