Ga naar inhoud

Necrose


The Email Female

Aanbevolen berichten

Ze gaat naar dezelfde DA als wij, en wij hebben een van de beste van Nederland. En die bult zat niet verkleefd, en ik snpa al helemaal dat je zoiets gaat lopen roepen zonder het ooit gezien te hebben.

Liesbeth

KonijnenOpvang Franky

Aangezien ik het vaker heb gezien maak ik hier een opmerking eigen mening over!!! Ik heb zelf een konijn die er aan geopereerd is zelfs dus ja.Gezien heb ik het duidelijk!!Maar nu je er toch bent opvang franky waarom zeggen jullie dat de rammen veel later pas gekoppeld mogen worden als ze geholpen zijn.Kun je mij daar nu een toelichting en motivatie over geven.

Of ik heb het hier op het forum verkeerd begrepen natuurlijk.

vriendelijke groeten cindy bunny ranch chanty

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja en daar gaat mijn vraag dus over waarom 4 weken op advies van konijn kundige da?

Terwijl de ram officieel na 2 dagen onvruchtbaar is .En uit voorzorg 2 weken word gehanteerd door de konijn kundige da´s?

Wat de necrose betreft die kan zeker op verschillende plekken zitten maar de kans is groot dat ie aan spier weeefsel vast komt te zitten.Heeft ook met het gewicht konijn te maken.Maar goed jullie zijn er mee bezig toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het te maken met de hormonen? Als hij langer gecastreerd is minder last zijn hormonen heeft en dus makkelijker te koppelen is? Deze dierenarts is trouwens echt super. Hij vertelde me de laatste keer dat hij een paar keer per jaar naar konijnencursussen gaat. Hij heeft meer dan 300 konijnen in zijn praktijk (die geënt worden), misschien dat hij daarom meer ervaring heeft en dus andere adviezen geeft?

Met de necrose gaat het super. De bult is helemaal weg en het wondje is heel klein geworden. Toch maken we het nog elke dag open en druppelen we er nog zalf in. Dit omdat we het laatste stukje dode huid er niet uit hebben zien komen. Over een paar dagen ga ik weer naar de dierenarts zodat hij kan kijken of het laatste stukje er al uit is.

Als alles goed is willen we dan ook gaan beginnen met koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .