Ga naar inhoud

Hoeveelheden?


Marjan32

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een vraagje over de hoeveelheden biks en groenvoer. Ik geef nu 's ochtends en 's avonds een handje biks (voor 2 konijnen) en daarnaast nog wat extra groenvoer, ongeveer 1 handje.

Ze eten het gelijk op en lijken dan nog wel meer honger te hebben. Ze zitten buiten en nou heb ik ergens gelezen dat je ze dan wat meer biks moet voeren als het koud is omdat ze dan meer energie verbranden om zichzelf op temperatuur te houden. Hoeveel moet ik dan geven?

En ik doe de biks bijna nooit in het etensbakje maar meestal in een balletje zodat ze even bezig zijn. Daarnaast doe ik in doosjes e.d. stukjes groenvoer. Die kieperen ze dan om of ze knagen het kapot om bij het eten te komen. Is dit goed of moeten ze ook gewoon eten in een bakje krijgen?

Nou weer een hoop vragen.. haha. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groetjes Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

om precies te weten hoeveel je je konijnen moet geven zul je ze eens op de weegschaal moeten zetten en hun leeftijd erbij moeten geven!

normaliter geef je 25 to 30 gram biks per kilo konijn uitgaande van het gewicht wat ie bereikt als ie volwassen is.

jonge konijnen die nog in de groei zijn dienen minimaal 60 gram biks te krijgen..

groenvoer mogen ze veel van hebben MITS je het allemaal langzaam aan opbouwt en goed in de gaten houd dat ze niet an de diarree gaan.

dusss zet je konijnen eens op de weegschaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Weet je hoe zwaar je konijnen nu zijn? Een konijn moet in feite 25-30 gram biks per kilo lichaamsgewicht hebben(volwassen gewicht!). Als je flink wat groenten geeft mag dat wat minder zijn. Ik weet niet hoeveel gram een handje van jou voer is? Bij mij is een flinke hand(ik heb kleine handen:p) 30 gram. Ik geef Noëlle 60 gram biks en een groot bord groenten per dag en ik ga er avnuit dat ze 2 kilo wordt. Als ik jou konijnen zie denk ik dat ze ook wel zo'n 2.5 kilo zullen worden.Maar dat is een schatting! Ik zie ze natuurlijk niet in het echt. Ik zou ze minsten 60 gram per konijn per dag geven. Omdat ze ook nog in de groei zijn. In de winter kun je inderdaad iets meer geven. Volgens mij kan dat best hoor, hun eten op zo'n creatieve manier geven:p Moeten ze er extra voor werken en zijn ze daar ook weer even zoet mee.:bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .