Ga naar inhoud

FOUTE clickertraining!


merelvandijke

Aanbevolen berichten

hey,

ik ben nu een paar dagen bezig met cllickertriaing, maar het is bijzonder fout gegaan!

ik heb haar geleerd op mijn schoot te springen, door elke keer als ze een stap dichterbij deed te klikken en haar een bikskorrel uit mijn hand te geven.

nu komt ze eindelijk op schoot. nou zou je denken, dat is toch geweldig?

maar elke keer als ze op schoot komt hapt ze als een bezetene naar mijn handen omdat ze denkt dat er een snoepje in zit. wat moet ik nu doen om haar dat af te leren? "never bite the hand that feeds you" lijkt ze niet helemaal begrepen te hebben. ik weet van puppycursus dat als een hond iets fout doet je heel hard moet schreeuwen, en dus heb ik een paar keer heel hard "AU!" gebruld, maar is dit de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nooit op puppycursus geweest, maar ik weet ook niet beter dan dat je hard 'AU' moet roepen als je puppy/hond je pijn doet. Als je hem/haar dan ook gelijk negeert weten ze dat ze je pijn hebben gedaan, of in ieder geval dat ze iets hebben gedaan dat jij helemaal niet leuk vindt. Zo leren ze het af. Je moet natuurlijk niet gaan schreeuwen tegen ze als ze iets niet zo doen zoals jij het wilt ofzo, maar met bijten of te ruw spelen werkt dat heel goed. Zo gaat het in de natuur ook, als ze een nestgenoot te hard bijten gaat die ook hard piepen en weglopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha... wat ik heb gelezen is inderdaad dat als je konijn je wil bijten oid je dan hard au moet roepen of een hoge stem opzetten dat doen ze ook als ze zich pijn hebben gedaan. zo zien ze dus dat ze je pijn doen als ze bijten;) succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .