Ga naar inhoud

Medicijnen en enten?


xHann

Aanbevolen berichten

Hallo,

zo als jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een konijnen(ex)mannetje. Hij is gisteravond ziek (geweest), dus ik met spoed naar de DA om kwart over 9. Nu heeft hij medicijnen gehad tegen een trommelbuik, wat hij dus scheen te hebben. Hij kreeg Buscopan, Ketofen en Paraffine. Hij is nu wel weer levendiger en hij eet weer, nog niet heel daverend maar hij eet..

Maar, nu weet ik niet of hij vanavond wel ingeent kan worden. Zijn weerstand is natuurlijk aangetast door de trommelbuik? Ik heb de DA ook om advies gevraagt, de assistente zou het overleggen en me dan terug bellen. Maar mocht er hier iemand advies hebben..?

Alvast bedankt, van :bunny1: Dille en mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

:( hm...ik lijk mezelf wel erg vaak te herhalen wat DA'en betreft...

Buscopan is in het verleden voor sommige konijnen dodelijk gebleken. Er zijn ook konijnen die er tegen kunnen, werd vroeger veel gebruikt...maar voor gas zijn er medicijnen die dus veel beter aan konijnen zijn aangepast...

Of heeft de DA gezegd dat het "een soort buscopan was"?

Wat de enting betreft, daar kan je DA het beste over oordelen denk ik...als het "gewoon" gas was, dus bv door het eten van zeg mr kool wat hij niet gewend is en omdat je er onmiddijk mee naar de DA geweest bent, zou ik zeggen, geen ramp... maar weet je ook wat die gas heeft veroorzaakt? Mogelijk steekt er iets anders achter en dan is enten natuurlijk niet zo'n goed idee.

Ik zou even wachten wat je DA zegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naderhand natuurlijk informatie opgezocht over de medicijnen die hij heeft gekregen (ik heb de DA gevraagd deze op te schrijven, hij heeft hier 0,2 ml van gehad). Daar las ik ook dat Buscopan soms ook slecht uit kan pakken en dat het ook niet de goede werking heeft die andere medicijnen tegen gas hebben. Hier baal ik achteraf natuurlijk erg van..

Hij heeft absoluut niks anders gegeten dan normaal, hij krijgt 2 kleine handjes biks. Altijd hooi, kamille en naturel en elke avond een blaadje witlof..

De DA waar we zijn geweest was de dienstdoend DA hier in het dorp, m'n eigen DA kon ik niet bereiken. Niet op de praktijk, niet op zijn mobiel. Voor informatie heb ik naar m'n eigen DA gebelt, ik hoop dat hij snel terug belt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net bij onze eigen dierenarts geweest, ze zeiden dat ik langs kon komen dan zou de DA wel kijken of hij wel of niet geent kon worden. De DA zei, toen hij Dille zag al, dat hij niet geent zou worden. Hij heeft hem nagekeken, wat bleek, haken op de kiezen. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht :((.

Die haken heeft hij meteen verwijdert, Dille had nu absoluut geen last van gas.. Ik vraag me af, of de DA het gisteren wel goed had. Maar terug draaien kan helaas niet.

Ik hoop dat Dille weer lekker gaat eten nu en opknapt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is tie niet zo gek van die takken. Hij krijgt wel eens een hazelaartak, maar die lust hij niet zo graag. Ik heb net gister wat besteld bij bunnybin, oa ook wilgentakken. Hij heeft trouwens zo'n huisje in z'n hok, met van die takjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, een fruittak dan? ik weet niet of daar miss een andere smaak aanzit?

Ik had hier ook zo'n huisje, maar daar werd nooit aangeknaagd, dat was zijn slaaphuisje:)

Heeft je DA nog tips gegeven dan?

Succes,

Hij heeft niet echt tips gegeven, maar wel gezegt dat ik het goed in de gaten moet houden. Moet hem ook op de hoogte houden, mocht hij nu niet willen eten dan kan ik vloeibaar voer ophalen om hem te dwangvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat al weer wat beter met Dille, hij eet weer. Hij is alleen wel erg mager, soms wat langzaam met eten. Ik heb vandaag Science Selective konijnenbiks gekocht, hier ga ik langzaam op overschakelen omdat ik denk dat hij hier meer vitamines uit kan halen. Ook moet hij hier meer op kauwen wat hopelijk een positieve werking heeft op zijn kiesjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .