Ga naar inhoud

Konijn wiegt met zijn hoofd zachtjes heen en weer?


shnoeffy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een wit hangoor konijn aangeschaft, het is een ram en hij is 7/8 weken.

Hij is wit met heeeeeeeeeel licht grijze oren en neusje, verder is hijspier wit.

Hij heeft wel gewoon donker bruine ogen.

Harry heet hij en hij wiegt ook heen en weer met zijn hoofd, wanneer hij licht of gewoon even stil zit.

Verder is hij vrolijk, eet en drinkt goed, is actief, heeeel lief helemaal niet schuw.

Ik was al bezorgt dat het iets ergs zou zijn, ik kwam op deze site terrecht.

Het schijnt toch best veel voor te komen zo te lezen, maar die van mij heeft geen rode ogen, wel is hij wit.

Het ziet er zo zielig uit.

Kat het bij mijn konijn ook gewoon slechtziendheid zijn?

Ik hoor graag wat, ben ondanks alle geruststellnde berichten toch wel een beetje bezorgd.

PS. ik heb dit gedrag wel eens gezien bij mijn ouder cavia die helemaal op was en daardoor apatisch reageerde.

Daar lijkt het dus op, behalve dat hij voor de rest gewoon normaal doet.

Groetjes katja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit noemen ze weven en alhoewel het voornamelijk voorkomt bij konijnen met rode ogen komt het zeker ook gewoon voor bij konijnen met ander kleur ogen.

Dat zachtjes heen en weer wiegen met hun kop doen ze om beter te kunnen scherpstellen.

Wil je zeker weten of het niks ernstigers is, tenslotten zien wij niet het konijn in levende lijven, dan kan je het beste een bezoekje aan de dierenarts doen voor een gezondheids check

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .