Ga naar inhoud

Raar geluidje met tanden...


Caroline

Aanbevolen berichten

Ik vraag me nu al een tijdje af of er nog iemand heeft met een konijn wat dit doet...

Merlot maakt dikwijls zo'n soort geluidje als je hem begroet of naast hem gaat zitten ... het is niet echt tandenknarsen, meer een soort knetsen...ok klinkt raar, maar kan het ook niet anders beschrijven. Het klinkt als een soort tik, vergelijkbaar met als je je tong vanvoor tegen je tanden duwt en dan loslaat...maar net iets scherper...

Ik heb het echt nog nooit bij een ander konijn gehoord en heb er ook geen idee van wat het kan beteken... Het heeft niest met pijn te maken, noch met het tandenmalen wat ze doen als ze ergens deugd van hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij Freud zitten er ook nuances in :)

inderdaad, als ik hem 's ochtends begroet maakt hij al een knarsend geluidje voordat ik hem uberhaupt aanraak. veel harder dan normaal.

als ik hem 's avonds aai, duurt het meestal wat langer voordat hij begint te knarsetanden, wat dan ook minder geluid maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn doet dat inderdaad ook als ik hem na een tijdje weer op pak maakt ie ook een kort hard geluid (soort knarsen) maar als ik hem gewoon kriebel hoor je een zacht knarsetandend geluid. ik denk dat ze gewoon erg blij zijn om ons te zien:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .