Ga naar inhoud

bloed plassen?


SAN

Aanbevolen berichten

al een paar keer denk ik wat bloed in het hok te zien bij mijn 2 konijnen

alletwee de konijnen hélemaal nagekeken op wondjes enz. maar echt helemaal niks te vinden!

vanmorgen het hok schoongemaakt en nu vind ik veel natte bloedplekken het lijkt alsof het bij urine zit !

weet weet raad???

ik weet niet welk konijn het dus doet!

maar ik vermoet degene die ook al steeds niest/hoest

die heeft pas bij dierenarts 2 anti biotica prikken gehad want zou een infectie hebben, nou toch niet bleed later....want gaat niet over mss allergie bodembedekker (daarmee is mijn vertrouwen in geloofwaardigheid dierenarts erg gedaald !!!!!!!!!!!!!)

advies? wie weet wat het zou kunnen zijn bloed plassen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je heel zeker dat het bloed is? Urine van een konijn kan heel verschillende kleuren hebben, van bijna doorzichtig tot donkerrood. En vooral op zaagsel werkt het nog eens extra rood uit. Als je heel zeker bent dat het echt bloed is, kun je maar beter zo snel mogelijk naar een (andere) dierenarts gaan, want bloed in de urine is altijd een slecht teken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

was ik alweer...

ik denk ;ik kan wel weer naar dierenarts hollen maar heb zo sterk het gevoel dat die 'ook maar wat doet' tenminste gezien de vorige keer..

als ik bel is het altijd;' kom maar langs want door de telefoon kunnen we het niet zien'

dat snap ik ook wel...wat vinden jullie? ze weten de prijzen ook wel he?

dit vind ik echt niet erg want mn beestje moet gewoon goede zorg

maar ik heb hier slecht gevoel bij, alsof hij er alleen maar aan wil verdienen.

zeker omdat mn gezonde konijn toen ook behandelt moest volgens hem en die mankeerde niks, en hoestende konijn is nieteens beter geworden want hoest nog net zo !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens andere bodembedekking, of als je konijnen binnen zitten een tijdje gewoon helemaal niets. Als je konijn last heeft van de bodembedekking zou dit het hoesten en niezen moeten verhelpen.

Je kunt ook eens naar een andere dierenarts gaan, maar ik kan zo niet zeggen of je dierenarts wel of niet goed is. Heeft hij uitgelegd waarom hij antibiotica aan beide konijnen gaf? Want als iets heel besmettelijk is kan dat wel eens verstandig zijn zodat ze elkaar niet telkens blijven besmetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch eens op zoek naar een andere da..zodat je er in elk geval meer vertrouwen in kunt hebben als hij iets zegt..als je echt denkt dat het bloed is zou ik toch bij een da langsgaan. Jij kent je konijn natuurlijk ook het beste he.Dus zou ik op je gevoel vertrouwen. Verder kan ik zeggen dat plas inderdaad erg rood kan zijn.Eerste keer dat ik dat zag schrok ik er ook behoorlijk van:yikes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .