Ga naar inhoud

inenten, castresren en koppelen


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Sorry ik zie even door de bomen het bos niet meer dus vandaar even alle vragen in 1 topic.:$

Hoe oud moet een konijn zijn zodat je hem kunt laten inenten??

-Dierenarts zei dat het nu al kon.Hij is nu 11 weken.:blink:

Hoe oud moet hij zijn als hij gecastreerd word?

Hoe oud moet hij zijn voordat hij gekoppled kan worden?

En hoe oud moet het vriendinnetje zijn?:bounce:

Nou ik hoop dat ik veel informatie krijg.....Alvast bedankt.:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de castratie moeten zijn ballen zijn ingedaald, ik geloof dat dat met ongeveer drie of vier maanden is. Voor de inenting lees ik overal dat het konijn 12 weken moet zijn, dus ik zou daar nog een weekje mee wachten. Voor de koppeling zou ik wachten totdat hij gecastreerd is, dan kunnen er geen ongelukken meer gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inenten idd 12 weken

castratie: de ballen zijn meestalin gedaald met 4 maanden. de meeste dierenartsen in nederland castreren vanaf de leeftijd van 4 maanden. sommigen doen het ook met 3 maanden.

na de castratie kan er twee weken later gekoppeld worden. dan kan hij geen kindjes meer verwekken. houd bij koppelen wel rekening ermee dat de voedster waar je m aan wilt gaan koppelen geen baby nijn kan zijn.

de dame kan zich op zo jonge leeftijd niet verweren tegen een grote en "rij grage"ram.

dit kan vele ernstige gevolgen hebben zoals bijvoorbeeld gas door stress.

de voedster moet mnimaal 4 maanden zijn voor ze aan een ram gekoppeld kan worden.

een voedster die ouder is dan de ram kan wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .